طالبان: راه قندهار - ارزگان در کنترل ما می‌باشد

یک سخنگوی طالبان گفت: خبر کشته شدن مسئول کمیسیون نظامی این گروه در ولایت ارزگان و بازشدن راه قندرهار – ارزگان توسط نظامیان غیرواقعی است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛ قاری محمدیوسف احمدی در این اطلاعیه‌ها گفته است که ما عضوی به نام آنچه که به عنوان مسئول کمیسیون نظامی طالبان در ولایت ارزگان و والی این گروه برای ولایت هلمند در رسانه‌ها از آن یاد شده، نداریم.

به گفته وی، والی خودخوانده طالبان برای ولایت هلمند زنده است و دو روز قبل وفاداری خود را به «هبت الله آخوندزاده» رهبر جدید این گروه اعلام کرده است.

منابع محلی در دو روز گذشته از کشته شدن رئیس کمیسیون نظامی طالبان در ولایت ارزگان و والی خودخوانده طالبان برای ولایت هلمند خبر داده و اعلام کردند که نیروهای دولتی توانسته‌اند راه ارزگان - قندهار را از تصرف طالبان خارج و آن را باز کنند.

آخوندزاده سه روز بعد از مرگ «اختر محمد منصور» رهبر پیشین طالبان که بامداد شنبه براثر حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در منطقه «دالبندین» شهر کویته پاکستان کشته شد، برجای وی تکیه زد.

احمدی در اطلاعیه دیگری ضمن تأیید خبر حمله نظامیان به نیروهای طالبان برای بازشدن راه ارزگان – قندهار اما گفته است که نیروهای این گروه عقب‌نشینی تاکتیکی کرده بودند، اما روز یکشنبه به مواضع خود بازگشته‌اند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار