آبادان؛

برخورداری بندر خرمشهر از 20 پست اسکله

400 میلیارد ریال پروژه در سال‌جاری در بندرخرمشهر اجرای می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛مدیر‌کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: جنگ هشت ساله عراق علیه ایران سبب ویرانی همه زیرساخت‌های بندر خرمشهر شد که از سال 72 با حمایت دولت و سازمان بنادر و دریانوردی و همت شبانه‌روزی متخصصان و کارشناسان، زیرساخت‌های این بندر بازسازی شد.

عادل دریس افزود: سازمان بنادر تلاش دارد که بندر خرمشهر به‌عنوان دروازه روزی شهرستان خرمشهر تبدیل شود.

وی گفت: هم اکنون بندر خرمشهر از 20 پست اسکله، 230 هکتار مساحت برخوردار بوده و ترمینال‌های کانتینری، کالاهای عمومی، نفتی، خودرو، مسافری و ریلی نیز در آن احداث شده است.

مدیر کل بندر خرمشهر میزان ظرفیت بندر خرمشهر پیش از جنگ تحمیلی را 4 میلیون و 600 هزار تن اعلام  کردو افزود: پیش از جنگ تحمیلی شناورهای زیر 20 هزار تنی در این بندر تردد داشتند ولی اکنون این ظرفیت به زیر 5 هزار تن و برای فلت‌ها و بارج‌های مسطح تا 12 هزار تن رسیده است.

دریس آمار متوسط سالیانه تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر را 2 میلیون تن اعلام کرد.

وی درباره عملکرد توسعه‌ای بندر خرمشهر افزود: مهم‌ترین پروژه‌های توسعه‌ای بندر خرمشهر در سال جاری شامل تعمیرات اساسی چهار پست با اعتباری بالغ بر 161 میلیارد ریال، تعمیرات اساسی پس کرانه اسکله‌های 2 تا  7 با اعتباری بالغ بر 96 میلیارد ریال، سیستم اعلام حریق بندر با اعتباری بالغ بر 34 میلیارد ریال، تأمین تجهیزات و اجرای سیستم زیرساخت فیزیکی فیبر نوری؛ نصب و راه‌اندازی دکل‌های سیستم CCTV با اعتباری بالغ بر 24 میلیارد ریال است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.