محاکمه اخترفیزیکدان فلسطینی به پنجشنبه موکول شد

دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی محاکمه اخترفیزیکدان فلسطینی را به پنجشنبه موکول کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد عماد برغوثی اخترفیزیکدان فلسطینی که بازداشت او موجی از حمایت های پژوهشگران و دانشگاهیان بین المللی را در پی داشت پنجشنبه در دادگاهی نظامی محاکمه خواهد شد.

برغوثی از اواخر آوریل بدون هیچ اتهام یا محاکمه ای در چارچوب تدبیر خارج از روال قضایی موسوم به بازداشت اداری زندانی است. این تدبیر به رژیم صهیونیستی امکان می دهد مظنونان را بدون مطرح شدن اتهام یا ارائه محتویات پرونده به وکلای آنها مدت چند ماه بازداشت کند.

دادستان که قصد دارد عماد برغوثی را در بازداشت نگاه دارد یکشنبه اتهاماتی را مطرح کرد و موافقت دادگاه را در دوشنبه به دست آورد و این درحالی است که دادگاه نظامی چند روز قبل درخواست جواد بولوس وکیل او را برای آزادی موکل خود پذیرفته بود.

وکلای مدافع این اختر فیزیکدان در جلسه دادگاه تعویق این محاکمه را به دوم ژوئن برای بررسی پرونده درخواست کردند. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد دادگاه نظامی این درخواست را پذیرفت.

برغوثی بیست و چهارم آوریل برای برخی اظهار نظرهایش در صفحه فیس بوک خود، بازداشت شد.
وکیل برغوثی در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت:« دادستان برغوثی را به تشویق به خشونت متهم می کند.»

برغوثی 52 ساله که دو فرزند دارد به عنوان استاد فیزیک در یکی از دانشگاه های کرانه باختری اشتغال دارد. بنابراعلام باشگاه اسرای فلسطین، او پیشتر به مدت دو ماه در سال گذشته زندانی شده بود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار