سمنان;

نکاتی برای سرویس کولر در روز های گرم

برای سرویس کولر در این روز های گرم نکات زیر ضروری است :

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان  ، بهار که از نیمه می گذرد، گرمای هوا بر لطافت نسیمش غالب می شود. این جاست که باید آرام آرام به فکر مقدمات ورود به فصل گرم سال باشیم  و بسیاری از مردم برای رهایی از این گرمای طاقت فرسا به کولرهای آبی پناه می برند اما راه اندازی و سرویس کردن آنها که چند ماهی است بلااستفاده بوده اند نکاتی دارد.
1-پوشال ها را به موقع عوض کنید :
افراد می توانند پوشال کولرشان را هر ۳ یا حتی ۴ سال تعویض کنند اما در بیش تر نقاط کشورمان رسوبات آب خیلی زود روی خرده چوب های پوشال می نشیند و کار نفس گیری کولر را سخت می کند. قبل از این که پوشال ها را در پوشال گیر کولر بیندازید بهتر است آنها را خوب خیس کنید. این طوری پوشال ها خرد نمی شود و بهتر در جایشان قرار می گیرند..
2-کولر را با دقت بشویید
وقتی با کولری که حدود چند ماهی خاک خورده است روبه رو هستید، برای راه اندازی دوباره آن چاره ای جز شست وشو ندارید. بدنه کولرتان نباید برق داشته باشد. برای این کار بهتر است از یک فازمتر استفاده کنید. برای اطمینان بیشتر می توانید پمپ آب کولر را خارج کنید و پس از شست وشو و آبگیری دوباره آن را جا بیندازید. حالا راحت می توانید با شستن داخل بدنه کولر کارتان را شروع کنید.
3-روغن کاری یادتان نرود
روغن کاری یکی از مهم ترین و اساسی ترین بخش های راه اندازی مجدد کولر است، هر چند روغن کاری کولر جزو مواردی است که در طول تابستان نیز باید در هر ماه به طور مرتب انجام شود. پمپ آب، دینام و یاتاقان ها بخش های متحرک کولر هستند که نیاز به روغن کاری دارند. روغن کاری نکردن این قطعات باعث سفت کار کردن آن ها و گاهی سوختن شان می شود.
4-تسمه کولر را چک کنید
اگر می خواهید دینام کولرتان سالم بماند باید از سلامت تسمه کولر هم مطمئن شوید. برای اطمینان از این موضوع کافی است به ظاهر تسمه نگاه کنید. اگر تسمه ترک خوردگی، بریدگی یا افتادگی پیدا کرده بهتر است آن را تعویض کنید. درآوردن و جا انداختن تسمه هم چندان کار سختی نیست. برای درآوردن آن می توانید تسمه را از سمت پایین به طرف خودتان بکشید و از محور خارج کنید.
در پایان دقت داشته باشید که سبد پمپ آب شکستگی نداشته باشد چرا که باعث ورود آشغال به داخل پمپ و سوختن آن خواهد شد. در این مرحله هم به عملکرد شناور توجه داشته باشید و اگر دیدید خوب کار نمی کند می توانید آن را تعویض کنید. پس از مرحله آبگیری، پوشال گیرهای سمت چپ و راست را سرجایشان قرار دهید و پمپ آب را بزنید. در این مرحله آب باید به صورت مساوی در ۳ بخش جریان داشته باشد.
گفتنیست : میزان آب داخل کولر هم حد استانداردی دارد و اگر بیش تر از آن باشد، برای کولر خوب نیست. میزان آب باید به اندازه ۲ یا ۳ بند انگشت از کف کولر بالاتر باشد
انتهای پیام / ه
برچسب ها: سرویس ، کولر ، تابستان ، نکات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.