ساری،

برگزاری انتخابات هیات رئیسه انجمن نمایش در مازندران

۵ نفر از اعضای هیأت رئیسه انجمن نمایش مازندران با رائ گروه های نمایش استان انتخاب شدند.

برگزاری انتخابات هیات رئیسه انجمن نمایش در مازندران

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری٬ در این دوره از انتخابات ۱۰ نفر نامزد انتخابات شدند و ۱۴۶ نفر به آنها رای دادند و از میان ۱۰ نفر ۵ نفر به عنوان اعضای هیأت رئیسه انتخاب شدند.

از ۱۰ نفر نامزد انتخاباتی هیأت رئیسه انجمن نمایش مازندران ۸ نفر آقایان و ۲ نفر بانوان بودند.

میثم زندی با ۶۴ رأی بیشترین آرا را کسب کرد ٬ سحر مشرفی و محمد منصوری با ۶۰ رأی و محسن اردشیر با ۵۶ رای علی کشاورزیان با ۴۹ رأی منتخابان این دوره از انتخابات اعضای هیأت رئیسه انجمن نمایش استان بودند.

مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی کشور در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبر نگار باشگاه خبرنگار ان جوان از ساری گفت: تا کنون در یازده استان کشور این انتخابات برگزار و امروز در مازندران به عنوان آخرین استان نیز برگزار شد.

ارمغان بهداروند افزود: انجمن های نمایش در گذشته در استان ها به صورت انتصابی بوده اما با مشورت گرفتن از هنرمندان نمایش سراسر کشور انتخاب هیأت رئیسه با انتخاب گروه های نمایش انجام شد.

وی با بیان اینکه این انتخابات در ۱۱ استانی که ۳۰ گروه نمایشی ثبت شده در کشور دارند تا کنون انجام شد گفت: گروه های نمایشی نتیجه سالها تجربه هنرمندان و دانشگاه ها و آموزشگاه های کشور هستند.

بهداروند افزود: تعداد گروه های ثبت شده نمایش به دلیل اینکه در مراحل ثبت هستند مشخص نیست و در آینده اعلام می شود.

وی گفت: گروه های نمایش که ۱۰ اجرای عمومی داشته باشند و بتوانند مردم را جذب کنند از آنها حمایت و بخشی از هزینه های آنها پرداخت می شود و نمایش ها باید با تحقیق و پژوهش و حرفه ایی باشند.

وی از راه اندازی سایت تئاتر ایران خبر داد و افزود: گروه های نمایش استان ها می توانند گزارش فعالیت های خود را در این سایت ارائه دهند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در این مراسم گفت: در هر شهرستانی بر اساس جمعیت سالن های آمفی تئاتر وجود دارد که به بانک ها و ادارات و نهاد ها تعلق دارد اما گروه های نمایش می توانند با تعامل با آنها از این ظرفیت های استان استفاده کنند .

احد جاودانی با بیان اینکه تا کنون چندین نشست با فرمانداران و کمسیون های فرهنگی شهرداری ها برگزار شده است  افزود : گروه های نمایش می توانند مطالبات خود را مطالبه کنند و بگیرند.

وی با بیان اینکه انجمن های هنری در رشته های مختلف در شهرستان های استان فعال هستند گفت: انجمن نمایش استان نیز به صورت انتخابات شایسته سالاری ٬ تشکیل شد.

انتخابات اعضای هیأت رئیسه انجمن نمایش مازندران عصر دوشنبه با حضور مسئو لان کشوری و استانی و هنرمندان پیشکسوت استان در سالن سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار