فلایت چک ایران به‌روزترین هواپیمای جهان/ نصب سه رادار جدید در سال جاری

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان این‌که با خرید هواپیمای فلایت چک جدید ایران بار دیگر در این حوزه مقدمات مورد نیاز برای پرواز را در اختیار دارد، گفت:نصب سه رادار جدید که اخیرا موافقت‌نامه آن تبدیل به قرار‌داد شده در سال جاری امکان‌پذیر شود.

فلایت چک ایران به‌روزترین هواپیمای جهان/ نصب سه رادار جدید در سال جاریبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رحمت اله مه آبادی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور در مراسم رونمایی از هواپیمای فلایت چک گفت: سال گذشته برای صنعت هوایی کشور سال پرباری بود و در این سال 90 هزار کیلومتر راه هوایی و 9 مسیر جدید هوایی به همراه نصب انواع سامانه های کمک ناوبری در نشست و برخواست به هواپیماها در قالب پروژه مدیریت آسمان ایران اتفاق افتاد.

وی افزود: بسیاری از زیرساخت‌های فرودگاه های کشور بازسازی و نوسازی شدند که یکی از مهمترین این فرودگاه‌ها، فرودگاه مهرآباد بوده است که اقدامات اخیر در 40 سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

مه آبادی ادامه داد: با حمایت وزیرراه و شهرسازی قانون مخصوص ناوگان هوایی کشور به تصویب مجلس رسید که این امر تکمیل قانون 161 برنامه پنجم که مهمترین تحول در صنعت هوایی کشور بوده است. 

وی تصریح کرد: در سال جاری فاز دوم پروژه مدیریت آسمان ایران صورت خواهد گرفت سامانه‌های هوایی و همچنین 125 ایستگاه نوسازی خواهند شد.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور تاکید کرد:همچنین موافقت نامه خرید 3 رادار که در سال گذشته منعقد شده بود امسال به قرارداد تبدیل شد و وارد مدار خواهد شد. 

مهابادی همچنین از سیستم اتوماسیون جدید مرکز کنترل فرودگاه مهرآباد خبر داد

وی در خصوص هواپیمای فلایت چک اظهار داشت: فلایت چک یک هواپیمای استراتژیک محسوب می شود که فقدان آن به معنای از کار افتادن ناوگان هوایی کشور خواهدبود. 

پس از اتفاق ناگوار هواپیمای فالکن 20 تلاش برای خرید این هواپیما صورت گرفت که به سبب تحریم‌ها این امر محقق نشد. 

وی ادامه داد: عملیات خرید بسیار پیچیده و دشوار بود اما با هماهنگی‌های سازمان فرودگاه ها و شرکت هواپیمایی با شورای امنیت ملی این اتفاق مبارک به وقوع پیوست. 

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور سیاست وزیر این بود که ما بتوانیم مرکز آموزش فنون و خدمات هوایی کشور را حل کنیم که در همین راستا این مرکز تبدیل به مرکز وارسی پرواز شده است که تمامی فعالیت‌های این هواپیما دراین مرکز و با خلبانان و مهندسین داخلی صورت میگیرد.

وی ادامه داد: این هواپیما در شرایط سخت تحریم‌ها خریداری شد و در نوع خود بهترین هواپیمای موجود در جهان برای انجام عملیات وارسی نظارت و کنترل می باشد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
آیا این همان هواپیمایی است که چندین میلیون دلار گرانتر خریداری شده ؟
آخرین اخبار