اهواز؛

گرزه مار در دستان عشایر

دو حلقه گرزه مار، توسط عشایر منطقه شهیون دزفول زنده گیری شد.

گرزه مار در دستان عشایربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: با هدف حفظ محیط زیست و جلوگیری از غنای طبیعی شهرستان با شکارچیان غیر مجاز در دزفول برخورد شد.

فرهاد قلی‌نژاد اظهار داشت: دو حلقه گرزه مار، توسط عشایر منطقه شهیون دزفول زنده گیری و تحویل ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست دزفول داده شد که پس از آن در زیست گاه طبیعی خود رهاسازی شدند.

وی افزود: گرزه مار از خانواده افعی بوده و جزء مارهای سمی به حساب می‌آید؛ پراکنش این مارها در مناطق کوهستانی، سنگلاخی و علف زارها است.

رئیس اداره محیط زیست دزفول عنوان کرد: گرزه مارها از موش‌ها، گنجشک‌ها و تخم پرندگان تغذیه می‌کنند و در نتیجه به طور طبیعی دشمن و شکارچی انسان به شمار نمی‌آیند.

وی گفت: با هدف حفظ محیط زیست و جلوگیری از غنای طبیعی شهرستان با شکارچیان غیر مجاز در دزفول برخورد شد و گونه‌های جانوری کشف شده از آن در طبیعت شهرستان رها سازی شدند.

قلی نژاد بیان کرد: همچنین در پی گزارش رسیده پیرامون زنده گیری پرندگان وحشی توسط متخلفین، ماموران یگان حفاظت محیط زیست منطقه قلعه شاداب شهرستان دزفول به محل مورد نظر مراجعه و تعداد 6 قطعه پرنده تیهو به همراه وسایل و ادوات زنده‌گیری از متخلفین کشف و ضبط گردید.

وی افزود: پرندگان مذکور نیز توسط متخلفین و برخلاف قوانین و مقررات محیط زیست و به قصد عرضه و فروش غیر قانونی زنده گیری شدندکه این عمل ممنوع و سبب خروج گونه از طبیعت و کاهش جمعیت آنها می‌شود.  

رئیس اداره محیط زیست دزفول اظهار کرد: پرندگان مذکور پس از کشف در طبیعت منطقه شکارممنوع قلعه شاداب دزفول، رها سازی شدند.

وی گفت: پرنده تیهو از پرندگان وحشی زیستگاه‌های زاگرس بوده و زیستگاه این پرنده در شمال دزفول شامل منطقه شکارممنوع قلعه شاداب، هفت تنان و سالن کوه است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
چه زشته فکر کردم نیشم زدش تنم ریش ریش شد