مراسم افتتاح کلینیک مشاوره و ترک دخانیات و مرکز طب کار و بیماری های شغلی الاسلام خضیراوی امام جمعه، مهندس علیدادی فرماندار و مهندس مهران معلم رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کارون برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سلمان زاده در این مراسم اظهار داشت: با توجه به کاهش سن مصرف مواد دخانی در کشور و به تبع آن در استان خوزستان و ضرورت انجام اقداماتی در زمینه ترک مواد دخانی، معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اقدام به راه اندازی و تجهیز 23 کلینیک مشاوره ترک دخانیات در واحدهای تابعه دانشگاه نموده است که تاکنون 9 مرکز در شهرهای باوی،کارون، ایذه، اندیمشک، رامهرمز، دشت آزادگان، باغملک، ماهشهر راه اندازی شده است.

سلمان زاده افزود: در تمامی مراکز مورد اشاره، پزشک، کارشناس بهداشت محیط، کارشناس روان شناسی و کارکنان آموزش دیده نسبت به ارائه مشاوره و درمان مراجعین، اقدامات لازم را انجام می دهند.

رئیس مرکز بهداشت استان گفت: از اهداف راه اندازی کلینیک های ترک دخانیات می توان به کاهش مصرف و عوارض سوء دخانیات، حساس سازی و افزایش سطح آگاهی شهروندان در سنین مختلف در خصوص مضرات ناشی از استعمال دخانیات و ایجاد فرصت ترک مواد و  توسعه مراکز تخصصی در شهرستان ها اشاره نمود که شهروندان می‌توانند به صورت رایگان از مشاوره‌های تخصصی این مراکز بهره‌مند شوند تا به سمت تغییر رفتار سوق پیدا کنند.

معاون بهداشت دانشگاه در پایان خاطر نشان کرد: مرکز طب کار نیز با هدف تامین سلامت کارگران شاغل در کارگاه های صنعتی و کارخانه ها و همچنین آزمایشات ادواری کارکنان ادارات راه اندازی شده است و مجموعا برای راه اندازی و تجهیز این 2 مرکز اعتباری بالغ بر ششصد میلیون ریال هزینه شده است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.