جعفری دولت آبادی گفت: حدود 2 هزار میلیارد تومان در پرونده بابک زنجانی جابجا شده است و این فقط برگی از افتخارات دادستانی تهران در مبارزه با فساد است.

 به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران در جلسه رئیس قوه قضائیه با قضات و کارکنان دادگستری این استان اظهار کرد: دادستانی پیشانی و خط مقدم مقابله با جرایم است.

وی افزود: در سال ۹۳ پرونده وارده دادسرای تهران ۵۴۷ فقره و در سال ۹۴ ،۵۹۴ فقره بوده است که یک میلیون و ۸۳ هزار پرونده در دو سال اخیر تشکیل شده است.

دادستان تهران در تشریح گزارش عملکرد دادسرا و بخشی از مشکلات دادستانی گفت: امروزن مبارزه با فساد به ویژه فساد اقتصادی از مطالبات مقام معظم رهبری است و در این جا بنده فقط یک چهره از اقدامات دادستانی را ارائه می‌کنم تا حق زحمات همکاران این دادسرا در گزارشات مشخص شود.

وی گفت: در دادسرای امور اقتصادی، در سال 93 و 94 متهمان تحت قرار 2 نفر، محکومان اقتصادی 113 نفر، کیفرخواست صادره ظرف دو سال  236 فقره، جزای نقدی وصول شده 700 میلیارد تومان، رد مال انجام شده 264 میلیارد تومان بوده است.

دولت آبادی افزود: در 10 پرونده اقتصادی مفتوح و از جمله پرونده‌های رستمی صفا، بیمه توسعه، پتروشیمی، بانک ملی، حسین قشمی، برادارن افراشته، ریخته گران و بابک زنجانی 6 هزار و سیصد و پنجاه میلیارد تومان از طریق وکالت، اموال منتقل شده است.

دادستان تهران با اشاره به پرونده امیرمنصور آریا گفت: توقیف و ساماندهی 10 شرکت فعال با 16 هزار نفر کارگر، جز افتخارات دادسرا بوده است. 200 باب ساختمان توقیف و بعدا فروخته شده است و بیش از 37 میلیارد تومان ناشی از رشوه ضبظ شده است و 16 جلسه بزرگ مزایده انجام شده است.

وی ادامه داد: حدود 2 هزار میلیارد تومان در پرونده بابک زنجانی جابجا شده است و این فقط برگی از افتخارات دادستانی تهران در مبارزه با فساد است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.