کرمانشاه ؛

گرد و غبار نفس کرمانشاه را تنگ کرده است

رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: هوای کرمانشاه از وضعیت اضطرار عبور کرده و وارد شرایط بحران شده است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ ثریا قربانی ادامه داد: در ساعات اولیه صبح امروز (12 خرداد) هوای شهر کرمانشاه با شاخص PSI 345 در وضعیت اضطرار بود که با افزایش غلظت گرد و غبار و روند صعودی غلظت این شاخص به 350 و  به بیش از 900 میکروگرم بر مترمکعب هوا هم رسیدکه بیانگر وضعیت بحران است.


 قربانی با بیان اینکه هم اکنون غلظت ذرات معلق موجود در هوای شهر کرمانشاه 762 میکروگرم بر مترمکعب هوا است   افزود: به نظر می‌رسد گرد و غبار را کم و بیش تا آخر هفته برای استان داشته باشیم.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: این توده گرد و غبار دید افقی را در شهرستان‌های مرزی از جمله قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب به حدود هزار متر رسانده است.

محمد خسروی  با بیان اینکه منشاء این گرد و غبار کشور عراق است گفت:دید افقی در شهر کرمانشاه به سه هزار متر رسیده. البته اکنون دید افقی در شهر کرمانشاه بهتر شده و به چهار هزار متر رسیده است.

خسروی بروز گرد و غبار را طی این مدت در ساعات پایانی هر روز و ساعات اولیه روز بعد محتمل تر دانست و تاکید کرد: نواحی مرزی بیشتر در معرض این گرد و غبار قرار دارند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار