16 خرداد بهره برداری از بوستان موضوعی مینیاتوری مشهد

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: مدیریت شهری مشهد با نگاهی جهادی تلاش کرده با ایجاد فضای سبز و پارک‌های متنوع در تمام نقاط شهراین قطعه از بهشت را به لحاظ سرانه فضای سبز به استانداردهای لازم نزدیک کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،احمدرضا سلامی افزود: در سال 91 مساحت فضای سبز تحت تملک شهرداری 3192 مترمربع بوده که این مساحت در پایان سال 94 به 3977 مترمربع رسیده است.

وی یکی از سیاست‌های شهرداری مشهدرا در توسعه فضای سبز احداث بوستان‌های موضوعی دانست وگفت: در این راستا تاکنون دو بوستان موضوعی گل‌ها و باغ گیاه‌شناسی به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد از افتتاح بوستان موضوعی مینیاتوری در 16خرداد خبر داد و گفت: بوستان مینیاتوری به وسعت 8 هکتار با هدف توسعه سرانه فضای سبز توام با ایجاد بستری مناسب به منظور افزایش مدت اقامت و ماندگاری بیشتر زائر و گردشگر در شهر مشهد 16 خرداد ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

سلامی افزود: این بوستان با اعتبار 250 میلیارد ریال در فاز اول آماده بهره‌برداری است.

وی گفت: در این پارک با هدف معرفی اماکن تاریخی و میراث فرهنگی و هنری کشورمان، 58 ماکت طراحی شده که در فاز اول 9 ماکت انتخاب و توسط هنرمندان کشور ساخته شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد افزود: این ماکت‌ها نمایی از تخت جمشید، آرامگاه فردوسی، پل خواجو، فرودگاه مشهد، آرامگاه عطار، ایستگاه راه‌آهن مشهد، روستای کندوان، باغ شاهزاده ماهان و سد کارون را به صورت مینیاتور شده در ذهن بازدیدکنندگان تداعی می‌کند.

سلامی با اشاره به مساحت فضای سبز این بوستان گفت: در این بوستان 43 هزار مترمربع فضای سبز با بهره‌گیری از سیستم آبیاری تحت فشار طراحی و اجرا شده است.

وی افزود: همچنین 96 مترطول نیز رمپ تماشا برای شهروندان احداث شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: اجرای 13 هزار و 500 مترمربع محوطه‌سازی، اجرای زمین ویژه برای بازی کودکان با مساحت 408 مترمربع، ساخت 12 چشمه سرویس‌های بهداشتی و فنی، طراحی و احداث تراس ویژه تماشا به ارتفاع 14.6 متر، اجرای دریاچه به وسعت 2095 مترمربع و رودخانه‌ای به طول 216 متر از دیگر اقدامات در این بوستان می‌باشد.

سلامی افزود: همچنین 4928 مترمربع فضای ایجاد پارک خودرو برای شهروندان ایجاد شده است.

وی گفت: در کنار این مهم مسیر قطار به طول 920 متر که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد با حرکت در این مسیر از ماکت‌های طراحی شده بازدید کنند نیز اجرا شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد افزود:طراحی و اجرای پیاده‌روی مینیاتوری به طول 1264 متر نیز دیگر اقدام انجام شده در بوستان مینیاتوری است.

سلامی تصریح کرد: یکی از بخش‌های این بوستان احداث زمین بازی با طراحی ویژه به متراژ 408 مترمربع است که به منظور انجام بازی‌های محلی و اصیل ایرانی احداث شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهری مشهد گفت: همچنین پیست مسابقه برای ماشین‌های کنترلی به شکل نقشه ایران طراحی شده است.

وی افزود: با بهره‌برداری از این بوستان تعداد بوستان‌‌های سطح شهر به 542 و سرانه فضای سبز هر شهروند مشهدی به بیش از 13 مترمربع افزایش یافت.

سلامی خاطرنشان کرد: همچنین بوستان موضوعی بهار، چهل بازه و دانش نیز در دست احداث است.

بوستان مینیاتوری در بزرگراه میثاق، بولوار الهیه، بولوار سجادیه، سجادیه 26 واقع شده است.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار