چگونه به جرایم رانندگی اعتراض کنیم؟

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور گفت: خطای سیستمی در اعمال قانون توسط دوربین های پلیس 5 تا 7 درصد است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ احمد کرمی اسد رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور درباره اعتراض برخی رانندگان به جرایم رانندگی گفت: اعمال قانون رانندگان متخلف به چند شکل انجام می شود. تخلفات تقاطع ها و خطوط عابر پیاده به صورت مستند توسط دوربین ثبت و اعمال می شود.
 
وی ادامه داد: امکان خطای سیستمی  دوربین های تقاطع ها در اعمال قانون 5 تا 7 درصد است.
 
به گفته رئیس مرکز اجرائیات راهور تخلفات به صورت تسلیمی و دو برگی نیز صادر می شود. اگر خطایی نیز در صدور برگ جریمه وجود داشته باشد مربوط به اعمال قانون های دو برگی است. البته 99 درصد خطا در صدور قبوض جریمه غیر عمدی است.
 
کرمی اسد با بیان اینکه به استناد ماده 5 آئین نامه تخلفات راهنمایی و رانندگی مراکز رسیدگی به اعتراضات رانندگان در کشور راه اندازی شده است، افزود:در کشور 280 مرکز رسیدگی به جرایم رانندگی فعال است و افرادی که به هرنحوی به جرایمشان اعتراض دارند،می توانند با مراجعه به این مراکز اعتراضشان را ثبت کنند. در صورت تائید موضوع این جریمه از سوابق آنها پاک می شود.
 
وی با بیان اینکه 3 ساعته به صورت سیستمی به اعتراض رانندگان رسیدگی شده و پاسخ داده می شود، گفت:99 درصد افرادی که به مراکز رسیدگی به اعتراضات جریمه رانندگی مراجعه می کنند درخواست تخفیف دارند و تنها یک درصد برای ثبت اعتراض مراجعه می کنند.
 
رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور گفت: 43 درصد قبض های جریمه صادر شده در کشور تخلفاتی است که توسط دوربین ها ضبط شده است.

 منبع:افکار نیوز
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
خسته
۱۹:۵۸ ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
من اصلا جریمه دو برگی تسلیمی 120 هزار نگرفتم امروز تو سایت دیدم این مبلغ جریه تسلیمی دارم هیچ یک جریمه تسلیمی دیگه که واسه نقض چراغ راهنما یا چراغ شب تو ساعت 3 ظهر که اصلا چراغ ماشین روشن نیست 60 هزار جریمه شدم آخه این یعنی چی انگار جریمه من با یکی جابه جا شده باشه آخه اصلا من دوتا جریمه تسلیمی دوبرگی شدم که جفتش واسه سرعت غیر مجاز بودو کلا ی 80 بود ی30
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
والا من هر روز جریمه میشم
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۰:۳۱ ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
سلام
بنده از مهر ما تا بهمن ماه چند بار استعلام اینترنتی خلافی ماشینم را گرفتم و هیچ تخلفی درباره نبستن کمربند ایمنی نداشتم و الان که آخر بهمن ماه هستش بعد از استعلام مجدد می بینم که در مهرماه جریمه دو برگی نبستن کمربند ایمنی برام ثبت شده،در حالیکه اصلا مسخره است به نظرم بخاطر این جور تخلفی جریمه بشی. این در حالی است که بدون هیچ مدرکی پلیس راهور اقدام به جریمه رانندگان میکنه و هیچ مدرکی دال بر اثبات مدعایشان ارائه نمی دن و راننده بد بخت باید بره اعتراض کنه(یعنی اصل بر بی اعتمادی به راننده است؟؟؟؟)
تازه اگه برم اعتراض ثبت کنم از پلیس + 10 باید هزینه اعتراض را پرداخت کنم....
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۰۲:۴۶ ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
سلام.در جاده محور سبزوار به بردسکن در تاریخ 96/10/24 در حین سبقت از خودروی جلویی بودم وجاده دو طرفه بود و جایی که بودم سبقت ممنوع بود . خط ممتد را رد کردم و موقع سبقت به خط مقطع رسیدم و با احتیاط سبقت خود را از کامیون گرفتم که سی متر شایدم بیشترجلوتر ماشین پلیس راه از مقابل من در حال رانندگی با سرعت سی کیلومتر بود(حدسی)یهو دیدم چراغ داد و نگاه کردم به خانمم گفتم من که از خط ممتد سبقت نگرفتم چرا چراغ میده واستادم دیدم برا خودش رفت و توجه نکرد و هشداری هم نداد.اتفاقا واستادم که اومد بهش بگم اقای گل من که خلاف نکردم دید هم داشتم که بخوام سبقت بگیرم و ماشینی هم از روبرو نمیومد که خدایی نکرده شاخ به شاخ بشم.بعد که سبقت گرفتم ماشین شما اومد تو چشمم.خلاصه این اتفاق نیفتاد و اومدم شهر خودم.امشب که خلافی گرفتم دیدم جریمه کرده اونم چقدر دویست هزار تومان.نه پیامی اومد برام نه برگ جریمه ای .من که اصلا چراغ قرمز و زرد و نه سبقت ممنوع انجام ندادم به این سن رسیدم.ولی جریمه های دیگه مثل سبقت،پارک دوبل تو شهرشدم. باید برم امروز اعتراض کنم.سبقت غیر مجاز در راههای دو طرفه .جریمه دو برگی.مبلغ200000تومان.
Iran (Islamic Republic of)
سید سعید صمدی
۱۸:۳۵ ۰۲ بهمن ۱۳۹۶
با سلام. بنده دوران خدمت رو در پلیس راه گذروندم..
من تا به حال به هیچ پلیسی که بهم فرمان ایست داده باشه بر نخوردم.
Iran (Islamic Republic of)
علیkaman
۲۱:۱۵ ۲۶ آذر ۱۳۹۶
سلام عقل سلیم میگه وقتی پلیس ایست میده اگربایستی امکان داره جریمه نکنه یاکمترجریمه کنه ولی بی توجهی باعت عصبانیت پلیس وزیادی جریمه میشه من هیچ وقت نشده که به ایست پلیس بی توجهی کنم ولی یک دوبرگه ای دارم چرا؟جایی ماشین من جریمه شده که اصلامن اونجانبودم ولی تماس گرفتم پلیس هم میگه ماجریمه نکردیم حالاکی منوجریمه کرده الله واعلم خداهمه مان رابه راه راست هدایت کندانشاالله