سیستان وبلوچستان

3350 شبکه بسیج همگام با کشاورز در کشور فعالیت دارند

رئیس سازمان بسیج مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی گفت: سه هزارو 350 شبکه بسیج همگام با کشاورز هم اینک در شش هزار و 700 روستای کشور فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛محمدرضا جهانسوز در نشست فعالان بخش کشاورزی خاش افزود: شبکه بسیج همگام با کشاورز در هر 2 روستا پیش بینی شده و با گسترده تر شدن این طرح روستاهای تحت پوشش به هشت هزارو 602 روستا افزایش پیدا می کنند.

وی گفت: حدود چهار هزارو 300 مربی آموزش دیده در شبکه های بسیج در کشور فعالیت دارند که کار مهم آنها انجام فعالیتهای آموزشی، انتقال علم به کشاورزان و کمک به عملیاتی کردن فعالیتها و تقویت روحیه جهادی جامعه هدف است.

وی ادامه داد: خاش از ظرفیتهای برجسته ای در مباحث کشاورزی و کیفی بودن محصولات باغی و زراعی برخوردار است و تصمیم بر این شد تا این شهرستان بعنوان منطقه پایلوت در سیستان و بلوچستان معرفی و اقدامات حمایتی برای گسترده تر شدن سرمایه گذاری ها، رونق تولید، فرآوری، فروش و صادرات محصولات آن صورت گیرد.

جهانسوز افزود: هدفگذاری برای تامین غذای سالم برای اقشار جامعه مورد تاکید سازمان بسیج مهندسان بوده که با کمک کشاورزان و کارشناسان این امر باید محقق شود.

محمداکبر چاکرزهی فرماندار خاش نیز گفت: این شهرستان در ابعاد مختلف سرشار از ظرفیت و توانمندی بوده که مبحث کشاورزی آن از همه حوزه ها برجسته تر است و اینکه این منطقه بعنوان پایلوت و الگوی فعالیتها انتخاب شده قابل تحسین است.

امان الله طوقی مدیر جهاد کشاورزی خاش نیز گفت: این شهرستان با داشتن هفت هزار هکتار نخیلات، پنج هزار هکتار مزرعه گندم، سه هزار هکتار ذرت دانه و سه هزار هکتار جوی مرغوب، ظرفیت تولید 60 گونه منحصربفرد کشاورزی را دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار