امام (ره) به روایت مطهری+ اینستا پست

صفحه اینستاگرام منتسب به سید عزت الله ضرغامی پستی را به مناسبت سالگرد ارتحال امام با عنوان "امام (ره) به روایت مطهری" منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان سید عزت الله ضرغامی در پستی اینستاگرامی به مناسبت ارتحال امام ، پستی را با مضمون زیر منتشر کرد:

" امام (ره) به روایت مطهری؛
شهید مطهری در پاریس با امام ملاقات می‌کند.در بازگشت از او می پرسند چه دیدی؟ می‌گوید:
چهار تا «آمن» دیدم!
آمن به هدفه : به هدف‌اش ایمان دارد.
آمن به سبیله: به راهی که انتخاب کرده ایمان دارد.
آمن به قوله : به سخن و گفتار خود ایمان دارد.
آمن به ربه : به پروردگار خود ایمان دارد.
او ادامه می‌دهد، در یک جلسه خصوصی امام به من گفت: «فلانی! این ما نیستیم که چنین می‌کنیم. من دست خدا را به وضوح می‌بینم.»
.
***پی نوشت***
.
مطالعه گفتار و رفتار امام خمینی، نسخه‌‌ی شفابخش بیمارانی است که با کمترین مشکلات مدیریتی و یا فشارهای خارجی از ادامه‌ی راه امام و آرمان‌های انقلاب اسلامی ناامید می‌شوند.
مرحوم عسگر اولادی نقل ‌می‌کرد که در کوران فشارهای سال ۴۲ خدمت امام رسیدیم و از محدودیت‌ها و سختی‌های فراوان ادامه نهضت گفتیم، امام این آیه را خواندند:
«ان معی ربی سیهدین» (شعراء / ۶۲)
اشاره آیه به قوم بنی اسرائیل است که در هنگام فرار از لشکر فرعون، به رود خروشان نیل رسیدند و هنگامی که همه راه‌ها را بسته دیدند، موسی به آنان گفت: «پرورگارم با من است. به زودی مرا راهنمایی خواهد کرد.»
و در همان زمان به اذن پرورگار راهی از میان رودخانه برای نجات آنان پدیدار شد و بعد از آن هم فرعون و فرعونیان را در خود غرق کرد. "


امام (ره) به روایت مطهری؛
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار