سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بار دیگر در تعیین سقف برای تولید نفت شکست خورد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ "روسیا الیوم" در خبری اعلام کرد سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) باری دیگر در تعیین سقف برای تولید نفت ناکام ماند.

گفتنی است، امروز پنجشنبه، کشورهای عضو اوپک، از جمله ایران و عربستان، به منظور سرو سامان دادن به بازار نفت نشست برگزار کردند.

در جلسه قبلی اوپک در دسامبر 2015، این سازمان موفق نشد برای تولید نفت اعضای خود، سقف مشخصی تعیین کند. این اقدام باعث شد تا بهای نفت در ماه ژانویه به بشکه ای 27 دلار سقوط کند؛ پایین ترین رقم در یک دهه گذشته.

بهای نفت اکنون به 50 دلار به ازای هر بشکه افزایش یافته است. دلایل این رشد را می توان کاهش تولید نفت شیل کانادا و آمریکا، فعالیت نظامیان ضد دولتی در نیجریه و کاهش تولید در ونزوئلا دانست.

اوپک تا دسامبر سال 2015، محدودیتی برابر با تولید 30 میلیون بشکه در روز برای کشورهای عضو تعیین کرده بود. با این حال این سازمان محدودیت های فردی کشوری را سال ها است کنار گذاشته است.

اوپک در حال حاضر روزانه 32.5 میلیون بشکه نفت تولید می کند. تعیین هر محدودیتی در سطح پایین تر از آن، به معنای کاهش تولید این سازمان خواهد بود.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روز پنجشنبه اعلام کرد "محمد بارکیندو" نیجریه ای به عنوان دبیرکل جدید این سازمان انتخاب شده است. بارکیندو از سال 2009 تا 2010 ریاست شرکت ملی نفت نیجریه را به عهده داشته است.

بدری قرار بود سال 2012 از این سمت کنار برود اما با توجه به اینکه اوپک نتوانسته بود درمورد جانشینی وی به توافق برسد، مجبور شده بود کار خود را ادامه دهد.

خالد الفالح وزیر نفت عربستان سعودی گفت:« ما سرانجام دبیر کل اوپک را انتخاب کردیم. او فردی بسیار محترم و شایسته است.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار