روزنامه فرانسوی لوپاریزین خبر داد:

فرانسه عرصه تظاهرات مخالفان اصلاح قانون کار/خلبانان ایرفرانس نیز به جمع معترضان می‌پیوندند

اعتصاب مخالفان اصلاح قانون کار در فرانسه همچنان ادامه دارد.

فرانسه عرصه تظاهرات مخالفان اصلاح قانون کار/خلبانان ایرفرانس نیز به جمع معترضان می‌پیوندند
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی روزنامه فرانسوی لوپاریزین نوشت: در حالی که تا آغاز مسابقات فوتبال یورو 2016 در فرانسه تنها 8 روز باقی مانده است، مناقشه بین دولت و مخالفان قانون کار امروز هم با اعتصاب در بخش حمل و نقل و تظاهرات در برخی شهرها ادامه یافت. به موازات این، اعتصاب در پالایشگاهها، بنادر و پایانه‌ها و بخش انرژی همچنان ادامه دارد و بخش بازیافت زباله هم از روز دوشنبه به اعتصاب پیوسته است.

تظاهرات امروز مخالفان قانون کار در شهر نانت که به گفته مقامات شهری 2 هزار و پانصد نفر و به گفته مسئولان اتحادیه ها 5 تا 6 هزار نفر در آن شرکت کرده بودند، ساعت 11 صبح پایان یافت اما تصمیم چند صد جوان برای ادامه راهپیمایی، به درگیری آنها با پلیس در حوالی ظهر انجامید. پلیس برای متفرق کردن این جوانان که به سوی نیروهای پلیس بطری و اشیا‌ء دیگر پرتاب می‌کردند، ‌از گاز اشک آور استفاد کرد. به گفته پلیس  در این ماجرا یکی از تظاهر کنندگان زخمی و یک نفر دیگر بازداشت شد.  

در بندر مارسی هم هزاران تن از مخالفان اصلاح قانون کار تظاهرات کردند که به گفته مسئولان اتحادیه‌ها ظهر امروز شمار آنها به 45 هزار نفر رسید.

به گفته منابع پلیس و اتحادیه‌ای، در تظاهرات مخالفان اصلاح قانون کار در شهر تولوز فرانسه  8 پلیس که در عملیات حفظ نظم شرکت داشتند، بر اثر پرتاب اشیا مختلف از سوی تظاهر کنندگان زخمی شدند.

از سوی دیگر، سه اتحادیه خلبانان فرانسه امروز از خلبان ایر فرانس درخواست کردند از 11 تا 14 ژوئن در دفاع از اشتغال و اعتراض به تغییر برخی مقررات پرداخت پاداش اعتصاب کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار