اولین گروه نمایشی که به صورت پژوهشی و آموزشی برای اولین بار در مرکز مطالعات قشقایی فعالیت کردند از کم و کاستی ها و تجربیاتشان گفتند .

مجید سر نیزاده سرپرست گروه نمایشی بندرعباس از تجربیاتش در برگزاری کارگاههای آموزشی نمایشی در مرکز مطالعات قشقایی به خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  گفت: پروژه ای که در این چند وقت در مرکز مطالعات قشقایی اجرا کردیم شامل اجرای پنج نمایش کوتاه و بلند ، سه نشست پژوهشی ، نمایشگاه عکس، کارگاههای آموزشی و نمایشگاه برقه بود که از صبح تا بعداظهر برگزار می شد و تا حدودی تجربه ی خوبی بود البته انجام چنین پروژه هایی باید در دانشگاههای کشور صورت بگیرد.
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه سالن قشقایی بر اساس مرکز مطالعات طراحی شده اما در انجام چنین پروژه هایی کم و کاستی وجود داشت، از جمله نبود پرده  ی نمایشگر برای مبحث های تئوری، حضور نداشتن تیم فنی مجموعه تئاتر شهر در صبح و همچنین ما مشکلاتی همچون اطلاع رسانی  برای کارمان داشتیم.
 
سرنیزاد از حضور و استقبال دانشجویان حوزه تئاتر گفت:کارگاههای آموزشی و پژوهشی با حضور اساتید تئاتر دانشگاه تهران و دانشگاه بندرعباس برگزار شد که اغلب مخاطبان این کارگاهها دانشجویان این حوزه بودند .
 
سرنیزاد در خصوص وضعیت تئاتر در بندر عباس خاطرنشان کرد: تئاتر در بندر عباس همچون شهرستانهای دیگر از لحاظ زیر ساختی مشکل دارد و سالنهای استاندارد وجود ندارد اما ظرفیت های نیروی انسانی در بندر عباس حرکت های جدی شده و خوشبختانه هر سال پنج نمایش برای فجر داریم درواقع تئاتر در بندرعباس زنده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار