هشدار آمریکا به پکن درباره مالکیت دریای چین جنوبی؛ اقدامات تحریک آمیز چین واکنش واشینگتن را درپی خواهد داشت

وزیر دفاع امریکا به پکن درباره ادامه ساخت جزایر مصنوعی در دریای جنوبی چین و ادعای مالیکت بر جزایر مورد مناقشه در این منطقه، هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، وزیر دفاع امریکا به پکن درباره ادامه ساخت جزایر مصنوعی در دریای جنوبی چین و ادعای مالیکت بر جزایر مورد مناقشه در این منطقه، هشدار داد.

اشتون کارتر روز شنبه در یک نشست امنیتی در سنگاپور گفت، اقدامات تحریک آمیز چین در دریای جنوبی چین و ادعای مالیکت جزایر در این دریا ممکن است به اقدام امریکا و دیگر کشورها منجر شود.

وزیر دفاع امریکا در ادامه افزود: در صورتیکه چین به سیاست خود در دریای جنوبی چین ادامه دهد، منجر به انزوای این کشور در منطقه خواهد شد.

کارتر گفت: «عملکرد چین در دریای جنوبی چین منجر به انزوای این کشور خواهد شد و این اتفاق در زمانی رخ می دهد که کشورهای منطقه به یک همگرایی رسیده‎اند.»

ماه گذشته دو هواپیمای شناسایی امریکایی از سوی جنگنده‎های چینی رهگیری شدند و از آسمان جزایر مصنوعی که چین در حال ساخت آنها است، بیرون رانده شدند.

امریکا مدعی است این جزایر در مسیر هوایی بین المللی قرار دارند و این حرکت نظامی چین نقض قوانین بین المللی است.

دریای جنوبی چین به محل تنش بین چین، امریکا و برخی کشورهای دیگر منطقه مبدل شده است که خواهان به دست گرفتن کنترل مسیرهای تجاری و منابع معدنی آن هستند.

چین بارها بر حق حاکمیت خود بر دریای جنوبی چین تاکید کرده است. مالزی، برونئی، تایوان، ویتنام و فیلیپین نیز ادعای مالکیت بر بخش‌هایی از این منطقه را مطرح کرده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار