مارخورِ بدشانس به سرعت شناسایی و دستگیر شد

مردی که مار می‌گرفت، زنده زنده پوست می‌کند و می‌خورد، بی آنکه چگونگی شناسایی اش تشریح شود، دستگیر شد و آزادی اش در گرو وثیقه قرار گرفت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، هنوز چند روز از انتشار فیلم زنده خواری یک مار در منطقه ای در شمال کشور نگذشته، فرد مارخور شناسایی و دستگیر شد و در اختیار دادگاه قرار گرفت تا با استناد به ماده 11 شکار و صید مورد کارش مجرمانه شناخته شده و محاکمه شود.
 
آن گونه که روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان خبر می‌دهد، این فرد که در فیلم منتشر شده از وی، «رنجر» خطاب می‌شود و در جمعی خانوادگی این کار را انجام داده، «م-ع» نام دارد و ساکن رشت است و پیشتر نیز بارها به عمل غیرقانونی مذکور مبادرت ورزیده بود؛ اتفاقی که در پرونده وی به ثبت رسیده و منجر به صدور وثیقه تا صدور حکم برای وی شده است.
 
این در حالی است که توضیحی درباره چگونگی شناسایی و دستگیری این فرد داده نشده؛ توضیحی که می‌توانست در دل دیگر متخلفان هراس افکنده و با تکیه بر این اصل است که شاهد ارائه توضیحات در خصوص چگونگی دستگیری مجرمان توسط مقامات انتظامی هستیم؛ توضیحی که عدم ارائه آن در این پرونده، ابهام آفرین به نظر می‌رسد.
 
گویی دستگیری «م-ع» بر اثر اتفاق رخ داده و برخی جزئیاتی که در فیلم به نمایش درآمده در آن بی تأثیر نبوده، وگرنه ممکن بود این پرونده هم به مانند بسیاری از مواردی مشابه هرگز به فرجام نرسد و پایان نیابد. درست مثل پرونده های فراوانی که برای کشتار پلنگ، شکار غیرقانونی، طعمه گذاری مسموم و ... شکل می‌گیرد و به هیچ جا راه نمی‌برد.
 
امثال پرونده کشتار روباه ها، شغال ها، کفتارها و گرگ ها به دلیل حمله به مرغ و خروس یا حتی تفریح و انتشار تصاویر و فیلم هایشان در فضای مجازی که هرگز به شناسایی و دستگیری متخلفان منجر نمی‌شود؛ اتفاقی که در پرونده تهدید مدیر محیط زیست یک شهرستان هم دیده نمی‌شود، چه برسد به پرونده راه اندازی صفحات مربوط به ترویج شکار حیوانات و... در شبکه های اجتماعی مختلف.
 
بنابراین، ناچاریم که بپذیریم در دستگیری فرد مارخور، سهم بزرگی از شانس همراه مأموران بوده است؛ تعبیری که بدشانس خواندن این فرد متخلف روی دیگر آن است و یادآوری آزاد بودن بسیاری از متخلفان محیط زیست، مهر تأییدی بر آن است؛ متغیری که بسیاری بر این باورند که در حال حاضر تأثیر آن در به نتیجه رسیدن پرونده های محیط زیستی بسیار زیاد است و ابراز امیدواری می‌کنند که این وضعیت در آینده تغییر کند.


منبع: تابناک

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار