ادعای بحرین: دستگیری چندین تروریست پیش از ورود به ایران

وزارت کشور بحرین مدعی شد 8 «تروریست» را، که قصد فرار به ایران داشتند، در سواحل بحرین دستگیر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از العربیه، 8 متهم بحرینی که قصد  فرار به ایران را داشتند در آبهای شمالی بحرین بازداشت شدند. به ادعای مقامات وزارت کشور بحرین، این افراد به اتهام مشارکت در عملیات تروریستی تحت تعقیب بودند.

نیروهای گشت ساحلی بحرین در یک عملیات تعقیب و گریز سرنشینان  یک قایق را در آبهای شمالی این کشور دستگیر کردند. تمامی 8 سرنشین این قایق به وسیله دولت بحرین تحت تعقیب بودند. مدت محکومیت این افراد 10 تا 15 سال بود.

نیروهای گشت ساحلی همچنین کارت های شناسایی، مقداری وجوه نقدی، تلفن همراه، لباس، لوازم شخصی متهمان  و یک دستگاه راهبری ماهواره‌ای را ضبط کردند.

تحقیقات اولیه نشان می دهد برنامه ریزی این عملیات به وسیله دو بحرینی تحت تعقیب انجام شده است. "صادق مکی جاسم" به 10 سال زندان و "صادق حایکی" به حبس ابد محکوم هستند. به ادعای مقامات بحرینی هر دوی آنها به ایران فرار کرده اند.

وزارت کشور بحرین، امروز یک شورای عالی امنیتی را نیز برای بررسی واقعه فرار 17 متهم از زندان تشکیل داد. این متهمان روز جمعه هفته گذشته از زندانی در این کشور گریختند.

وزارت کشور بحرین پیش از این، از دستگیری 11 متهم فراری و 5 فرد دیگر که مسؤولیت برنامه ریزی و اجرای عملیات را  برعهده داشتند، خبر داده بود. عملیات دولت بحرین برای دستگیری 6 متهم دیگر همچنان ادامه دارد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
درود
آخرین اخبار