رویکرد حمایتی سازمان مشارکت‌ها از تأسیس هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای

رییس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش از توجه به رویکردهای حمایتی برای تأسیس مدارس ورزش، استثنایی و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای خبر داد.

مرضیه گرد معاون وزیر و رییس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص توسعه مدارس غیردولتی و کیفیت بخشی به بحث تحصیل دانش‌آموزان در حوزه‌های مختلف گفت: برای تأسیس هر مدرسه غیردولتی در ابتدا باید داوطلبانی برای راه‌اندازی مدارس وجود داشته باشد و پس از این مسئله نحوه تخصیص اعتبار و مجوز در سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی مطرح می‌شود.

وی عنوان کرد: خوشبختانه در سال گذشته حدود 200 متقاضی برای تأسیس مدارس غیردولتی به سازمان توسعه مشارکت‌ها مراجعه کرد‌ه‌اند که در جلسات مختلفی وضعیت آنها بررسی شده و در صورت امکان مجوز صادر می‌شود.

رییس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در یکی از جلسات تعیین مجوز نزدیک به 39 مدرسه مجوز تأسیس گرفتند، اظهار کرد: اولویت ما مدارسی با امکانات و اهداف ویژه است.

گرد ادامه داد: در این راستا مدارسی نظیر مدارس ورزش، مدارس استثنایی و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای جزو اولویت‌ها قرار می‌گیرد و چنانچه قرار باشد امکاناتی نظیر وام به مدارس داده شود چنین مدارسی در رأس هستند.

رییس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: به طور کلی رویکرد مدارس غیردولتی توسعه و تقویت مدارس ویژه است و اقدامات حمایتی نیز برای این مدارس لحاظ می‌کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.