آبادان؛

بازسازی و بهسازی بازار «صفا و سیف» خرمشهر

شهرداری خرمشهر برای بازسازی و بهسازی بازار «صفا و سیف» آمادگی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛شهردار خرمشهر گفت: در صورت مشخص شدن وضعیت مالکان مغازه‌های بازار صفا و سیف، شهرداری برای بازسازی و بهسازی بازار اقدام می‌کند.

محمد علی دوایی‌فر با بیان اینکه بازار «صفا و سیف» جزو بازارهای قدیمی شهر هستند، افزود: در یک دورانی نبض اقتصادی و قلب اقتصادی خرمشهر بازار «صفا» بود، اما بعد از جنگ تحمیلی وضعیت این بازار نا به سامان شد.

وی گفت: مهم‌ترین مشکل این بازار موضوع «مالکیت» است و تعدادی از این مغازه‌ها به صورت سرقفلی و اجاره‌ای واگذار شده‌اند اما بعضی از این مغازه‌ها در حال حاضر قفل هستند و معلوم نیست که مالک آنها کجا است.

شهردار خرمشهر افزود: برخی از اشخاص هم بعد از اینکه وضعیت بازار صفا را نامطلوب دیدند اقدام به تخلیه مغازه‌ها کردند.

دوایی‌فر گفت: برای احیای بازار به حکم دادستانی جهت باز کردن مغازه‌های بسته شده هستیم. چندین بار با نصب پلاکارد اطلاع رسانی کردیم که صاحبان مغازه‌ها به شهرداری مراجعه کنند اما مراجعه کننده‌ای نداشتیم.

وی افزود: قانون اجازه می‌دهد که ما برای رفع مشکل بازار این مغازه‌ها که تکلیف مالک آنها مشخص نیست را باز کنیم اما باید دادستانی به ما اجازه بدهد.

شهردار خرمشهر گفت: اگر بازار فعال شود در شهرداری برای بازسازی و بهسازی بازار صفا اقدام می‌کنیم. البته کسبه‌های تره بار در بازار سیف فعالیت می‌کنند ولی در صورت مشخص شدن مالکیت همه مغازه‌ها می‌توان عمران این بازارها را پیگیری کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.