اهواز؛

عملیات واکسیناسیون تب برفکی در شادگان

رئيس اداره دامپزشکي شادگان گفت: عمليات واکسيناسيون تب برفکي توسط اداره دامپزشکي اين شهرستان از اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دکتر رضا حفيظي اظهار کرد: در رابطه با کنترل و پيشگيري از بيماري تب برفکي در جمعيت دامي شهرستان شادگان در سال‌جاري، تعداد 37 هزار و 101 راس دام سبک (گوسفند و بز) و تعداد 9 هزار و 103 راس دام سنگين (گاو و گاوميش) تحت واکسيناسيون کاملا رايگان توسط پرسنل عملياتي اداره دامپزشکي قرار گرفت.

وي به اهميت کنترل و پيشگيري از بيماري تب برفکي در شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: در کنار واکسيناسيون دام و همچنين کنترل بيماري تب برفکي، لازم است تمام دامداران شهرستان در راستاي تامين بهداشت و کنترل بيماري‌هاي دامي خود توصيه‌هاي بهداشتي دامپزشکي را جدي بگيرند.

حفيظي افزود: به محض مشاهده جزيي‌ترين نشانه‌اي از بروز بيماري ياد شده، در اسرع وقت به اداره دامپزشکي اين شهرستان اطلاع دهند تا اقدامات لازم و سريع انجام گردد.

رئيس اداره دامپزشکي شادگان در پايان بر لزوم آگاه‌سازي دامداران شهرستان براي جلوگيري از شيوع بيماري تب برفکي تاکيد و عنوان کرد: اطلاع‌رساني و آموزش دادن از راه برگزاري کلاس‌هاي مربوطه بهترين راهکار براي مبارزه کردن و پيشگيري از اين بيماري است.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.