مجلس افغانستان از سفیر هند تقدیر می‌کند

مجلس سنای افغانستان به پاس کمک هند در ساخت پروژه زیر بنایی بند سلما از سفیر هند در کابل، تقدیر می کند.

مجلس افغانستان از سفیر هند تقدیر می‌کند
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران؛ مجلس سنا در نشست امروز یک شنبه ۱۶ جوزای خود تصمیم گرفت تا به پاس کمک مردم و دولت هند در ساخت پروژه بند سلما، سفیر هند را به مجلس سنا فرا بخواند و از او تقدیر کند.

این تصمیم پس از آن گرفته شد که شماری از سناتوران در پی افتتاح بند سلما از ریاست این مجلس خواستند که سفیر هند را دعوت کرده و از کمک آن کشور در ساخت بند سلما قدردانی کند.

سناتوران همه از پیشنهاد تقدیر سفیر هند توسط مجلس سنا حمایت کردند.

فضل هادی مسلم یار رییس مجلس سنا پس از موافقت سناتوران، به دبیرخانه این مجلس دستور داد که زمینه حضور سفیر هند را به این مجلس فراهم سازد.

سناتوران با استقبال گرم از کمک هند در ساخت بند سلما، می گویند، این نخستین پروژه زیربنایی در کشور است که پس از ۴۰ سال عملی شد و بر اقتصاد مردم افغانستان تاثیر مثبت دارد.

آنان با اشاره به کمک های جامعه جهانی در افغانستان و فعالیت های تخریبی برخی از کشورهای همسایه، ابراز امیدواری کردند که سایر کشورهای کمک کننده نیز در بخش زیربناهای کشور سرمایه گذاری کنند.

بند سلما که به نام بند دوستی افغانستان و هند نام گذاری شده، روز گذشته با حضور رهبران افغانستان و هند در ولسوالی چشت شریف ولایت هرات به بهره برداری سپرده شد.

این بند، برعلاوه آبیاری ۸۰ هزار هکتار زمین زراعتی، ۴۲ میگاوات برق نیز تولید می کند که برای انکشاف صنعت در ولایت هرات و خودکفایی این ولایت از ناحیه برق رسانی مهم و حیاتی ارزیابی شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.