اهواز؛

باید از ظرفیت بزرگان طوایف در جهت پیشگیری از جرائم استفاده کرد

دادستان اندیمشک گفت: دستگاه قضایی از فرهنگ صلح و سازش حمایت کرده و ما باید از ظرفیت بزرگان طوایف در جهت پیشگیری از جرائم بیشتر استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،صادق جعفری‌چگنی امروز در حاشیه مراسم صلح و سازش اظهار کرد: دستگاه قضایی از فرهنگ  و سنت حسنه صلح و سازش حمایت کرده و در همین راستا باید از ظرفیت بزرگان طوایف در جهت پیشگیری از جرائم بیشتر استفاده کنیم.

وی افزود: الحمدالله و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و همچنین وجود فرهنگ غنی و پربار عشایری و احترام به بزرگان در این فرهنگ سنت حسنه صلح و سازش در جامعه ما زنده و پویا است.

دادستان عمومی و انقلاب اندیمشک اضافه کرد: ما باید از این فرهنگ غنی که برگرفته از سنت الهی بخشش است و آثار و برکات فراوانی فرهنگی و اجتماعی فراوانی در جامعه دارد بیشتر استفاده کینم.

جعفری‌چگنی یادآور شد: شوراهای حل اختلاف به همین منظور و برای بهره‌گیری بهتر از ظرفیت بزرگان و سران عشایر و ریش‌سفیدان در حل و فصل مسائل و مشکلات تشکیل شده است.

وی با اشاره به بخشش جوان قاتل از سوی خانواده مقتول در کمتر از 40 روز در این شهرستان، تصریح کرد:  این حرکت آثار مثبت و سازنده‌ای در سطح منطقه و شهرستان دارد و موجب فرهنگ‌سازی برای سایر مردم و طوایف خواهد شد.

این مسؤول در ادامه گفت: هفته گذشته نیز یک حکم اعدام و قصاص که در واحد اجرای احکام این دادگاه آماده اجرا بود به منظور برقراری صلح و سازش به تاخیر افتاد که امیدواریم این پرونده نیز به صلح و سازش منجر شود.

وی تاکید کرد: تلاش این دادسرا برای تعمیم و گسترش فرهنگ صلح و سازش در این‌گونه مسائل همچنان ادامه خواهد داشت.

دادستان عمومی و انقلاب اندیمشک در پایان گفت: همه انسان‌ها تمایل به سوی صلح و آرامش دارند و همیشه گذشت و بخشش، لذت و نفعی به مراتب بالاتر از کینه و دشمنی در سطح جامعه دارد.

انتهای پیام/ض

برچسب ها: خوزستان ، اهواز ، اندیمشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.