سمنان؛

انجام اولین دیالیز صفاقی در سمنان

همزمان با راه ‌اندازی واحد دیالیز صفاقی در سمنان برای اولین بار دیالیز صفاقی در بیمارستان کوثر انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ رئیس مرکز آموزشی پژوهشی درمانی کوثر گفت: ولین دیالیز صفاقی با حضور دکتر اتابک یکی از مجرب‌ترین نفرولوژیست‌های کشور در زمینه دیالیز صفاقی، دکتر برزگر جراح عمومی، دکتر همتی جراح توراکس و دکتر یارمحمدی نفرولوژیست با موفقیت انجام شد.
دکتر عبداله‌پور افزود: با توجه به نیاز بخشی از بیماران دیالیزی و با توجه به تاکید وزارت بهداشت مبنی بر استفاده حداقل 30 درصد از بیماران نیازمند به دیالیز از دیالیز صفاقی، از ابتدای سال 93 پیگیری‌های لازم جهت کسب مجوز، تعیین مکان، تهیه امکانات و تجهیزات لازم، آموزش و تامین نیروی انسانی اعم از پزشک و پرستار متخصص آغاز شده و در نهایت پس از حدود دو سال امروز شاهد راه‌اندازی واحد دیالیز صفاقی مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر سمنان هستیم.
وی تصریح کرد: این مرکز با در اختیار داشتن پزشکان متخصص و فوق تخصص، پرستاران آموزش دیده و امکانات و تجهیزات لازم اولین مرکز در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان است که موفق به راه‌اندازی این واحد گردیده و اولین دیالیز صفاقی را با موفقیت به انجام رسانده است.
عبداله پور افزود: در دیالیز صفاقی با یک روش ساده لوله‌ای نرم و کوچک تحت عنوان کانتر در جدار شکم برای دسترسی دائم به حفره صفاق،کار گذاشته می‌شود و از طریق آن محصول دیالیز وارد حفره صفاق می‌شود تا این محلول سموم و آب اضافی بدن بیمار را گرفته و سپس از همان طریق محلول اشباع شده از سموم و آب بدن تخلیه شده محلول جدید جایگزین شود.
وی همچنین یادآور شد: انجام این عمل پس از آموزش‌های لازم در مرکز دیالیز صفاقی توسط  خود فرد در منزل به راحتی امکان‌پذیر است
انتهای پیام / د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار