راه اندازی آزمایشگاه تست تجهیزات حرارتی کشور

مدیر ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدید پذیر معاونت علمی گفت: با راه اندازی آزمایشگاه تست تجهیزات حرارتی، ایران جز معدود کشورهای سازنده قرار می گیرد و از خروج ارز به مقدار زیادی صرفه جویی می کند.

سیروس وطن خواه مقدم مدیر ستاد توسعه فناوری انرژی های تجدید پذیر معاونت علمی فناوری در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به آزمایشگاه مرجع تست تجهیزات خورشیدی حرارتی اظهار داشت: این کار گامی ارزشمند در جهت توسعه انرژی‌های تجدید پذیر است و کشور ما با توجه به موقعیت جغرافیایی خود در بحث انرژی خورشیدی و درجه تابش نورخورشید با اهمیت است.

وی ادامه داد: این آزمایشگاه با حمایت ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدید پذیر معاونت علمی در پژوهشگاه صنعت نفت صورت گرفته و این کار عملی در زمینه اقتصاد مقاومتی است که  با توان متخصصان داخلی بومی‌سازی شده و کشور را از صادرات نمونه خارجی این نمونه بی نیاز کرد.

وطن‌خواه در خصوص حمایت ستاد آزمایشگاه مرجع تست کلکتور و آبگرمکن خورشیدی گفت: این پروژه که برای اولین بار در کشور راه اندازی شده حاصل تلاش همکاران من در ستاد از گذشته تا به امروز است، نتیجه آن بی نیازی کشور از واردات این محصول و خروج ارز از کشور است.

مدیر ستاد توسعه فناوری انرژی های تجدید پذیر معاونت علمی یاد آور شد:‌ این آزمایشگاه اولین مرکزی است که عملکرد این تجهیزات را طبق سه استاندارد با 14 آزمون انجام می‌دهد و قیمت تمام شده این تجهیزات که به صورت دانش بومی ساخته شده چندین برابر کمتر از نمونه خارجی آن است.

وی در پایان عنوان کرد:  تا کنون کشورهای آلمان، ایتالیا، ایالت متحده و فرانسه دانش ساخت این دستگاه را داشته‌اند و کشورمان به جمع معدود سازندگان تجهیزات آزمایشگاهی خورشیدی پیوست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار