قوامی در نطق میان دستور:

الگوی استقرار جمعیت کشور بهینه نیست/ تمرکز بیش از 62 درصد نقدینگی در استات تهران

نماینده مردم اسفراین گفت: بیش از 62 درصد نقدینگی در استان تهران متمرکز شده است.

/////////به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، هادی قوامی نماینده مردم اسفراین در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس ضمن تبریک حلول ماه رمضان و آغاز به کار مجلس دهم، اظهار داشت: دیروز در دیدار با رهبر معظم انقلاب، ایشان بیانات مهمی را فرمودند که مسئله اقتصادی کشور اولویت داشت.

وی ادامه داد: در اصل 48 قانون اساسی به بهره برداری از منابع طبیعی اشاره شده است که تبعیضی در کار نباشد و یا در بند 3 سیاستهای اقتصاد مقاومتی توجه به این است که بستر را فراهم کنیم برای اینکه رقابت میان استانها فراهم شود.

نماینده مردم اسفراین با بیان اینکه  آیا بر اساس اصل 48 قانون اساسی الگوی استقرار جمعیت بهینه است، گفت: بر اساس الگوی استقرار جمعیت 40درصد جمعیت کشور در کلان شهرها مستقر هستند و ابر شهر تهران که 16درصد جمعیت را در خود جای داده،  62 درصد نقدینگی کشور در آن است.

قوامی اظهار کرد: بر اساس آمار بانک مرکزی مجموع کل سپرده‌های بانکی مربوط به کشور بیش از 800هزار میلیارد تومان بوده که بر اساس آمارهای هر استان کل نقدینگی، شهر تهران 60درصد نقدینگی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی گفت : بنابراین  الگوی استقرار جمعیت کشور بهینه نیست و در  ابر شهر تهران مسائل و مشکلات حاشیه نشینی بسیاری بروز کرده است.

نماینده مردم اسفراین گفت: نقدینگی کل کشور از  2هزار و 500میلیارد ریال در سال 57 به بیش از هزار هزار میلیارد تومان در سال 94 تبدیل شده است در حالی که تولید ناخالصی داخلی به قیمت داخلی 2 برابر شده است.

قوامی با بیان اینکه بیش از 62 درصد نقدینگی در استان تهران متمرکز شده است، خاطرنشان کرد: شعب در سراسر کشور سکوی پرتاب منابع به سمت تهران هستند لذا باید تدابیری برای نقدینگی کشور اندیشیده شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: قوامی ، مجلس ، اسفراین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار