گناباد شهرستانی چند ظرفيتي است

مدير كل ميراث فرهنگي خراسان رضوي گفت: گناباد يك شهرستان چند ظرفيتي است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد حسين زارع صفت در گناباد افزود: براي احياي اين ظرفيت ها، نيازمند حضور و مشاركت مردم، مسئولان و بخش خصوصي و حضور سرمايه گذاران در اين شهرستان هستیم.

وی اظهار داشت: اين اداره كل براي شهرستان گناباد چند برنامه و موضوع مهم را دردستور كار دارد كه از آن جمله مي توان به تقويت بوم گردي و توسعه اين نوع از گردشگري در شهرستان گناباد اشاره كرد.

وي گفت: بوم گردي به خوبي مي تواند خلاء هاي موجود در بخش گردشگري را پوشش دهد كه در همين ارتباط صنايع دستي نيز مكمل اين جريان است.

وي اظهار داشت: در يك سال گذشته موضوع تور گرداني در گناباد را در دستور كار قرار دايم وتورهايي به اين شهرستان اعزام كه برگزاري اين تورها در سال جديد و در ادامه به طور حتم تقويت خواهد شد.

وي گفت: نكته جالب توجه اينجاست كه 14 طرح بوم گردي در كشور در حال اجراست كه با توجه به ظرفيت هاي شهرستان گناباد يك طرح مربوط به اين شهرستان است كه درهمين ارتباط قلعه عمراني به عنوان طرح بوم گردي معرفي شده است.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان به موضوع ثبت جهاني قنات قصبه و اهميت اين قنات اشاره کرد و گفت: موضوع ثبت جهاني قنات قصبه نيز از سوي اين ادراه كل به طور جدي در حال پيگيري است كه البته در قالب پرونده زنجيره اي ثبت قنات هاي ايران در حال ثبت است.

وي در ادامه اضافه كرد: توجه به ظرفيت هاي شهرستان گناباد در هر سه حوزه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مي تواند باعث جذب گردشگران داخلي و خارجي شود.

وي در ادامه با اشاره به اينكه بوم گردي و كوير نوردي در اين شهرستان و شهرستان هاي مجاور از اهميت بالايي برخوردار است افزود: پيشنهاد مي شود كميسيون مشترك كوير نوردي براي شهرستان هاي گناباد، بجستان و كاشمر تشكيل شود.

وي هم چنين گفت: به منظور پيشبرد اهداف گردشگري در اين شهرستان پيشنهاد مي شود شركت عامل توسعه گردشگري تشكيل شود.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار