دانش فنی نباید در پارکهای علم و فناوری پارک شود

سرپرست معاونت آموزشی، پژوهشی و فناوری وزارت صنعت با بیان اینکه دانش فنی نباید در پارکهای علم و فناوری پارک شود، از لزوم رسوخ دادن فناوری های نوین در صنایع موجود خبر داد.

دانش فنی نباید در پارکهای علم و فناوری پارک شودبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، صادق زاده سرپرست معاون آموزشی، پژوهشی وفناوری وزارت صنعت در بیست و پنجمین نشست روسای پارکهای علم و فناوری سراسر کشور گفت: طبق تفاهم نامه وزارت عطف با وزارت صنعت، معدن و تجارت در چارچوب ظرفیتهای خوب این معاونت می تواندبه موازات شرکتهای دانش بنیان، صنعت دانش بنیان داشته باشد تا مورد تهاجم بیشتر قرار نگیریم.

وی ادامه داد: هدف ما این است که دانش بخصوص دانش فنی در مراکز رشد و پارکهای علم و فناوری، پارک نشوند.

صادق زاده اظهار داشت: به موازات تسهیلاتی که برای شرکتهای دانش بنیان طبق حلقه های مختلفی شکل گرفته حواشی مثل پارک نشدن دانش فنی در پارکهای علم و فناوری وجود دارد.

وی با بیان اینکه باید در راستای صنایع دانش بنیان حرکت کرد، افزود: به روسای سازمان های خود اعلام کردیم که با داشتن مشاوران پژوهشی که معمولا از دانشگاهها انتخاب می شوند، ارتباط دانشگاه و صنعت را با دیدی علمی تقویت کنند.

سرپرست معاونت آموزشی، پژوهشی و فناوری وزارت صنعت عنوان کرد: رسوخ دادن فناوری های نوین در صنایع موجود یکی از سیاست های ما است که به عنوان یک صنعت دانش بنیان می توان از دستاوردهای آن استفاده کرد.

صادق زاده بیان کرد: بعضی شرکتهای دانش بنیان مستقر در پارکهای علم و فناوری محصولاتشان را به تولید انبوه رسانده و ارزش افزوده زیادی را ایجاد کردند،  طبیعی است که برای تقویت این تولیدات دانش بنیان باید در مکانیزم تعرفه ها از جمله تعرفه واردات تجدید نظر شود و میزان آن بالا رود همچنین این امکان بهره گیری از ظرفیت شرکت شهرکهای صنعتی برای تولید انبوه وجود دارد.

وی ادامه داد: شرکتهای صنعتی که مالیات می پردازنددر راستای قانون رفع موانع تولید می توانند 10 درصد از مالیات پرداختی خود را صرف کارهای پژوهشی و بستن قرارداد پژوهشی با استادان و دانشجویان قراردادهای پژوهشی کنند.

صادق زاده درباره ظرفیت صندوق حمایت از الکترونیک یادآور شد: در سال گذشته حدود 60 طرح که قالبا از شرکتهای دانش بنیان مستقر در پارکهای علم و فناوری بودند را به عنوان ورودی در نظر گرفتیم که از این تعداد 34 طرح تصویب و مبلغ 88 میلیارد تومان برایشان در نظر گرفته شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار