آبادان؛

ماه رمضان بهترین فرصت برای نزدیک شدن به معبود

ماه رمضان بهترین فرصت برای خودسازی و نزدیک شدن به معبود است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خرمشهر گفت: در روایت از امام صادق(ع) آمده است؛ «هر کسی در روز بسیار گرم، برای رضای خداوند متعال روز بگیرد و تشنه شود، خداوند متعال هزار فرشته را بر فرد روزه‌دار می‌گمارد تا دست بر چهره‌اش بکشند و او را تا هنگام افطار بشارت می‌دهند».

حجت الاسلام عادل رویوران افزود: این روایت برای روزه مستحبی است، همه باید خود را برای ضیافت الهی در ماه شریف رمضان آماده کنیم تا از برکات و فضیلت‌های آن متنعم شویم.

وی گفت: روزه ماه مبارک رمضان از دو ثمره بالا برخوردار بوده که یکی از ابعاد و ثمرات آن بُعد جسمانی و دیگری بُعد عبودیت است، همچنین روزه ماه رمضان موجب سلامتی جسم و بدن و در بُعد دیگر سبب بندگی انسان‌ها می‌شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خرمشهر افزود: خداوند تمام انسان‌ها را برای عبودیت خلق کرده است و همه را برای رسیدن به مقام «عبد» توصیه می‌کند، بالاترین و بهترین درجه در جهان هستی، مقام عبودیت است.

رویوران با بیان اینکه مقام و پست‌های دنیوی تباه شدنی است، خاطرنشان کرد: اگر کسی قصد رسیدن به مقام‌های عالیه را داشته باشد، باید به مقام عبودیت برسد، لذا عارف کاملی همچون حضرت آیت‌الله بهجت با بندگی خدا به مقام عبودیت می‌رسد و بر روی قبرشان کلمه «العبد» نمایان است.

وی افزود: انسان باید در ماه مبارک رمضان تمام اعمال خود را بر مدار نزدیکی و رضایت خداوند تنظیم کند، اگر کسی این کار را انجام داد تمام اعمالش اگر چه مباح هم باشند به مرحله ثواب می‌رسند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خرمشهر گفت: انسان‌ها نباید در این ماه از رحمت الهی نا امید شوند چون که ماه رمضان ماه خدا و مایه امید و رحمت است و نباید از درگاه الهی مایوس شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.