تنها 12 پارک علم و فناوری قدرتمند هستند / پارک پزشکی تصویب شد

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم از صاحب قدرت بودن تنها 12 پارک علم و فناوری از مجموعه کل آن‌ها و همچنین تصویب پارک پزشکی خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در بیست و پنجمین نشست رؤسای پارک‌های علم و فناوری که در وزارت علوم برگزار شد گفت: در مسیر توسعه فناوری و شرایطی به اسم اقتصاد مقاومتی قرار داریم که وزارت‌خانه ها همه ملزم به ارائه برنامه‌های خود در این راستا هستند وزارت علوم 4 برنامه کلان و پروژه اصلی را در حوزه اقتصاد مقاومتی بر عهده دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به دانشگاه کار‌آفرین ونقش‌آفرینی دانشگاه با حوزه اقتصاد مقاومتی، ارتباط با صنعت، تولید ارزش افزوده و حضور در دانشگاه‌های برتر دنیا اشاره کرد.

وی افزود: یکی از سیاست‌های کلان پارک‌های فناوری برای نقش‌آفرینی در حوزه اقتصاد مقاومتی تهیه و طرح آمایش و نقشه‌راه پارک‌ها است که هر چند سال گذشته پارک‌ها ارزیابی شده و گزارش آن ارائه شد اما باید به دنبال نقشه راه و توسعه برنامه‌های عملیاتی، منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی باشیم چرا که در این زمینه ظرفیت‌های خوبی را داریم.

احمدی بیان کرد: متأسفانه در بحث اتخاذ استانداردهای بین‌المللی و منطقه‌ای، ارتباط با شرکت‌های صاحب برند و حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی مشکلاتی را داریم.

وی بیان کرد: از 38 مورد پارک علم و فناوری تنها حدود یک سوم (12) کل پارک‌ها صاحب قدرت هستند. یک سوم مابقی متوسط و یک سوم آخر در وضعیت مطلوبی قرار ندارند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در خصوص اقدامات لازم عنوان کرد: ایجاد شبکه بین شرکت‌های داخلی به منظور هم‌افزایی، برند‌سازی، شبکه‌سازی باشرکت‌های بیرونی بین‌المللی، حضور فعال در منطقه و سرمایه‌گذاری از جمله اقداماتی است که باید برای تقویت ارتباطات بین‌المللی و همچنین صاحب قدرت شدن تمام پارک‌های علم و فناوری انجام شود.

احمدی عنوان کرد: پارک پزشکی بنا به درخواست دانشگاه علوم پزشکی برای حوزه سلامت تأسیس شده است و زمان راه‌اندزی این پارک بر عهده خود دانشگاه مذکور است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.