آبادان؛

حذف مشاغل کاذب در هندیجان

اشتغال پایدار در گرو توسعه مهارت های شغلی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛فرماندار هندیجان گفت: آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی می تواند با حذف مشاغل کاذب زمینه ایجاد شغل و درآمد پایدار را در منطقه فراهم کند.

سید مهران رفیعی افزود: تشویق افراد جویای کار برای شرکت در کلاس های آموزش فنی و حرفه ای به منظور کسب مهارت می تواند به کاهش معضل بیکاری کمک نماید.

وی گفت: با کسب مهارت های فنی می توان افراد متخصص تربیت نمود و برای آنها شغل ایجاد کرد تا به رونق کسب و کار و پویایی اقتصاد جامعه کمک کند.

فرماندار هندیجان افزود: صندوق کار آفرینی امید با پرداخت تسهیلات به افرادی که مهارت های لازم را کسب نموده اند به ورود این افراد به بازار کار کمک می کند.

رفیعی گفت: این شهرستان نیازمند انواع مشاغل و مهارت هاست و جوانان این شهرستان نباید صرفا به چند شغل خاص جهت تامین معیشت خود اکتفا نمایند.

وی افزود: پارسال 68 هزار نفر ساعت دوره های مهارتی فنی و حرفه ای در مراکز دولتی و 42 هزار نفر ساعت در آموزشگاه های آزاد این شهرستان برگزار و امیدواریم این آمار در سال جاری افزایش یابد.

شهرستان هندیجان با جمعیت 45 هزار نفر در جنوب خوزستان قرار گرفته و دارای یک مرکز دولتی و چهار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای است.زیربنای اقتصادی هندیجان بر صید و صیادی و تجارت پایه گذاری شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.