دخالت سیاستمداران آلمانی در فوتبال؛

جنجال سازی داخلی برای ستاره مسلمان ژرمن ها

هافبک مسلمان آلمانی بار دیگر مورد انتقاد اهالی سیاست این کشور قرار گرفت.

 چندی پیش مسوت اوزیل  با انتشار عکسی از خود در لباس احرام و در جوار خانه خدا، به سوژه اصلی صفحات مجازی تبدیل شد. در حالی که این عکس با استقبال جالب هواداران این هافبک خلاق و به خصوص مسلمانان جهان روبرو شد، احزاب افراطی داخل آلمان به شدت به این موضوع واکنش نشان دادند و به انتقاد از اوزیل پرداختند.

جنجال سازی داخلی برای ستاره مسلمان ژرمن ها در آستانه یورو

اوزیل که در فصل گذشته با ارسال 19 پاس گل، بهترین فصل دوران ورزشی خود را پشت سر گذاشته و از نظر فنی کاملا برای یورو 2016 آماده است، حالا پس از فروکش کردن حجمه های اولیه، یکی دیگر از سیاستمداران کشورش را در زمره منتقدان خود می بیند. فراوکه پتری، رئیس حزب آلترناتیو برای آلمان (AFD)، در اظهار نظری عجیب در مورد مسوت اوزیل گفته است:

حیف است بازیکنی مثل اوزیل که حتی سرود ملی آلمان را نمی خواند الگویی برای جوانان و نوجوانان آلمانی باشد.

گفتنی است این حزب چندی پیش به طور رسمی مواضع ضداسلامی خود را اعلام کرده بود و با اظهار این که اسلام در آلمان جایی ندارد، خواهان حذف مناره ها و حتی پخش اذان در کشور آلمان شده بود.

البته این اولین بار نیست که سیاستمداران آلمانی با این صراحت در فوتبال دخالت می کنند. مدتی پیش گاولند، یکی دیگر از سیاستمداران مشهور آلمان، در خصوص ژروم بواتنگ اظهار کرد: در آلمان به بواتنگ به عنوان فوتبالیست احترام می گذارند، اما کسی دوست ندارد که او در همسایگی اش زندگی کند.



انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۸ خرداد ۱۳۹۵
زنده باشی اوزیل
آخرین اخبار