عباسی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

انتقال 54 محکوم خارجی به کشورهایشان /جرم بیشتر محکومین، خرید و فروش مواد مخدر است

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری گفت: از ابتدای سال54 زندانی خارجی به کشورهایشان باز گرداننده شدند.

انتقال 266 محکوم خارجی به کشورهایشان /جرم بیشتر محکومین، مواد مخدر استبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود عباسی معاون حقوقی و امور بین الملل وزارت دادگستری در حاشیه امضاء تفاهم نامه با سازمان سینمایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال 94 تعداد 197زندانی خارجی به کشور هایشان تحویل داده شد و 19 زندانی ایرانی تحویل گرفته شد.

وی افزود: در سال 95 نیز در نظر داریم 54 زندانی خارجی را تحویل داده و 15 زندانی ایرانی را وارد کشور کنیم که تا کنون 47 زندانی به کشور کویت تحویل داده شده است.

معاون حقوقی و امور بین الملل وزارت دادگستری بیان داشت: تا کنون تفاهم نامه همکاری استرداد محکومین با کشور های آذربایجان ،کویت ،افغانستان و کویت امضا شده است .

عباسی گفت: کشور افغانستان با بیش از 3 هزار زندانی دارای بیشترین محکوم در کشور است که تا کنون 251 نفر به کشورشان باز گرداننده شده اند.

وی در رابطه به امضا تفاهم نامه استرداد محکومین با کشور مالزی به واسطه وجود ایرانیان زیاد در این کشور بیان داشت: با 60کشور تفاهم نامه استرداد محکومین و معاضدت قضایی امضا شده است و در نظر داریم با کشور مالزی نیز تفاهم نامه همکاری امضا کنیم که در حال مذاکره هستیم.

معاون حقوقی و امور بین الملل وزارت دادگستری تاکید کرد: جرم بیشتر محکومین مبادله شده بین کشورها خرید وفروش مواد مخدر است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار