ظرف دو سال گذشته

بیش از 10000 پناهجو در راه اروپا در مدیترانه غرق شده‌اند

بنابر اعلام سازمان ملل متحد از سال 2014 میلادی تاکنون بیش از 10 هزار نفر در جریان مهاجرت از طریق دریای مدیترانه جان خود را از دست داده‌اند.

بیش از 10000 پناهجو در راه اروپا در مدیترانه غرق شده‌اند
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بنابر اعلام کمیساریای عالی امور پناهجویان سازمان ملل متحد، از سال 2014 میلادی تاکنون بیش از 10 هزار پناهجو در جریان مهاجرت از طریق دریای مدیترانه برای رسیدن به اروپا جان خود را از دست داده‌اند.
 
سخنگوی کمیساریای عالی امور پناهجویان سازمان ملل امروز سه‌شنبه اعلام کرد: «بیش از 10 هزار مهاجر و پناهجو از سال 2014 میلادی در تلاش برای رساندن خود به اروپا از طریق دریای مدیترانه جان خود را از دست داده‌اند.»
 
بنابر اعلام این منبع، در سال 2014 میلادی حدود 3500 نفر جان خود را در جریان مهاجرت در دریای مدیترانه از دست دادند و سال 2015 نیز 3771 نفر به این تعداد اضافه شدند و از ابتدای سال جاری میلادی نیز 814 نفر دیگر در این مسیر کشته شدند.
 
بحران مهاجرت‌های غیرقانونی به اروپا اخیرا شدت بیشتری گرفته و به یکی از دغدغه‌‌های سیاستمداران تبدیل شده‌ است. هزاران تن از اتباع کشورهای بحران‌زده در تلاش برای ورود به کشورهای اروپایی هستند و هر روزه شمار زیادی مهاجر که اکثریت آنها را مهاجران سوری، عراقی، افغانی و بعضا آفریقایی تشکیل می‌دهند، راه اروپا را در پیش می‌گیرند تا خود را از جنگ‌ها و اوضاع نامناسب حاکم بر کشورهای متبوعشان خلاص کرده و زندگی جدیدی را در پیش بگیرند. پیش‌بینی می‌شود سیل مهاجرت‌ها به این قاره همچنان رو به گسترش باشد.
 
سیل مهاجرت‌های غیرقانونی به اروپا در حالیست که برخی دولت‌های اروپایی از پذیرش پناهجویان خودداری کرده‌اند و در برابر پیشنهادات اتحادیه اروپا بر سر یک طرح مشترک مقاومت نشان داده‌ و برخی دیگر نیز در حال سخت‌تر کردن سیاست‌های مهاجرت در زمینه پناهجویی و امنیت مرزی هستند که بعضا به دلیل افزایش احساسات ضدمهاجر در داخل این کشورهاست.
 
طبق اعلام کمیساریای سازمان ملل، اغلب این پناهجویان و مهاجران از کشورهای درگیر جنگ و مناقشه هستند.
 
منبع: فارس
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار