اصفهان؛

اجرای طرح تغییر الگوی کشت در شهرستان اردستان

خشکسالی و بحران آب به اجرای طرح تغییر الگوی کشت در اردستان سرعت بخشید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدير جهاد كشاورزي شهرستان اردستان گفت با اجرای این طرح کشت محصولات با نیاز آبی زیاد کاهش و در عوض کشت هایی با نیاز آبی کم مثل پسته، گل محمدی و زعفران افزایش داشته است . علی اکبرصالح تصریح کرد: این موضوع باعث شده تا سطح باغات پسته شهرستان اردستان از 1800هکتار به 2277هکتار افزایش پیدا کند.
وی همچنین به افزایش سطح مزارع زعفران شهرستان از 42هکتار به 50 و گل محمدی از 2هکتار به 12هکتار اشاره کرد و افزود: پیش بینی می شود تا پایان سال 200هکتار دیگر از مزارع شهرستان تغییر الگوی کشت یابند .
علی اکبر صالح با بیان اینکه از 25هزار هکتار زمین کشاورزی شهرستان اردستان 6300هکتاراراضی باغی و 18هزار و 700هکتار اراضی کشاورزی است اظهار کرد: اراضی کشاورزی شهرستان اردستان از 220 حلقه چاه، 450 رشته قنات و 30 دهنه چشمه آبیاری می شوند.
وی با بیان اینکه کاهش بارندگی و افت شديد سطح آب هاي زيرزميني کشاورزی شهرستان را با مشکلاتی مواجه کرده است افزود:با توجه به کاهش چشمگیر نزولات جوی و باران در سنوات گذشته و در پی آن افت کمی و کیفی آب استحصالی از منابع آب کشاورزی در شهرستان، ضروری است تا نسبت به تغییر الگوی کشت و در واقع جایگزینی گیاهانی با نیاز آبی کمتر به جای کشت هایی با نیاز آبی بالا اقدام شود.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار