گزارش میدانی از پیروزیهای جدید ارتش سوریه/ هلاکت سرکرده النصره در حلب

آزادسازی سه منطقه در شمال شرقی صوامع الحبوب و هلاکت سرکرده جبهه النصره در جنوب حلب از جمله تحولات میدانی سوریه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، ارتش سوریه و نیروهای هم پیمان شهرک بیر زیدان در مسیر اثریا الطبقه در حومه غربی شهر الرقه را از تصرف تروریست های داعش آزاد کردند. العالم افزود: تروریست های موسوم به جبهه النصره به کشته شدن فرمانده نظامی خود در جنوب حلب اذعان کرده اند.

در حومه شرقی حمص نیز ارتش سوریه سه منطقه در شمال شرقی صوامع الحبوب را آزاد کردند. ابراهیم شیر، طی گزارشی از پیشروی های ارتش سوریه و نیروهای هم پیمان در سایه حملات توپخانه ای و حمایت های هوایی ارتش سوریه به سوی حومه غربی شهر الرقه خبر داد. وی افزود: هدف نیروهای سوری از انجام این عملیات آزاد سازی این منطقه از تروریست های مسلح داعش بود.

گزارشگر العالم در ادامه تصریح کرد: ارتش سوریه با کمک نیروهای هم پیمان با پیشروی به سوی فرودگاه الطبقه و دریاچه الاسد که هم اکنون در فاصله نزدیکی از آن قرار دارند شهرک بیر زیدان در مسیر اثریا الطبقه را آزاد کردند و هم اکنون نیروهای سوریه در نزدیکی دو راهی منطقه الطبقه و در مسیر اثریا الخناصر قرار دارند.ابراهیم شیر افزود: در درگیری های میان نیروهای سوریه با تروریست های مسلح دهها تن از تروریست ها کشته و مجروح شدند و مقادیر زیادی از تجهیزات و خودروهای نظامی و پایگاه های فرماندهی آنها نیز منهدم شد.

علاوه بر این جنگنده های ارتش سوریه نیز دو پایگاه نظامی تروریست های مسلح داعش و خودروهای مجهز به تیر بارهای سنگین آنان را در دو راهی الرصافه در الرقه منهدم کردند.
گزارشگر العالم همچنین گفت: در دومین روز متوالی ارتش سوریه و نیروهای هم پیمان حمله تروریست های مسلح داعش به مراکز نظامی نیروهای سوریه را در مسیر اثریا الشیخ ناکام گذاشتند. در این درگیری ها نیز شماری از تروریست های داعش کشته و مجروح و تجهیزات نظامی آنان منهدم شد.

در حومه شمالی حلب نیز جنگنده های ارتش سوریه مراکز نظامی تروریست های مسلح در شهرک کفر حمره و اردوگاه حندرات و منطقه الملاح را بمباران کردند. این در حالی بود که منابع خبری تروریست های موسوم به جبهه النصره از به هلاکت رسیدن وائل حاج حسین معروف به فاروق الشامی، مسئول نظامی خود در حومه غربی حلب طی روزهای اخیر خبر دادند.

ابراهیم شیر در ادامه گزارش خود با اشاره به تحولات میدانی در شهر دیر الزور گفت: ارتش سوریه و نیروهای هم پیمان تلاش افراد مسلح داعش برای پیشروی به سوی مرکز امنیتی پانوراما در حومه جنوبی دیر الزور را ناکام گذاشتند و تحرکات افراد مسلح داعش در محور جبل السرده و منطقه حویجج الساکر در حومه این شهر را هدف قرار دادند.

جنگنده های ارتش سوریه نیز دهها خودروی نظامی و مجهز به تیر بارهای سنگین دشمن را در جنوب فرودگاه نظامی دیر الزور منهدم کردند.مناطق الصناعه و البقیلیه و عیاش نیز که در تصرف تروریست های مسلح بود هدف حملات هوایی جنگنده های ارتش سوریه قرار گرفت. در حومه شرقی حمص نیز ارتش سوریه با کمک نیروهای هم پیمان در درگیری با تروریست های داعش سه منطقه را در شمال شرق صوامع الحبوب در مسیر تدمر آزاد کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار