بوشهر:

تامین امنیت2500 فروند کشتی تجاری و نفتکش در آب های آزاد

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت:نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امنیت2500 فروند کشتی تجاری و نفتکش را در آب های آزاد تامین کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بوشهر، امیردریادار دکتر حبیب الله سیاری، شامگاه سه شنبه در آئین محفل انسی با قرآن در پایگاه دریایی بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون 41 ناوگروه نیروی دریایی ارتش به خلیج عدن اعزام و امنیت دو هزار و 500 فروند کشتی تجاری و نفتکش را در آبهای آزاد تامین شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناوگروههای نیروی دریایی برای تامین امنیت درخلیج عدن که به واسطه حضور دزدان دریایی بعنوان منطقه ای ناامن است اعزام و با اقتدار از منابع و منافع جمهوری اسلامی محافظت می کنند.

وی افزود: چهل و یکمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شامل ناوشکن نقدی و لاوان برای انجام مأموریت خود در خلیج عدن به سر می‌برند.

سیاری در پاسخ به سؤالی در مورد رویکرد نیروی دریایی ارتش برای اقتصاد مقاومتی هم گفت: با اتکا به توان نیروهای داخلی امسال نیز در راستای اقتصاد مقاومتی از تعدادی شناورهای سطحی و زیرسطحی درحوزه نیروی دریایی رونمایی خواهد شد.

وی تصریح کرد هم اکنون در تعمیر انواع شناورها، ساخت و نوسازی ناوهای موشک انداز، ناوشکنها و سایر تجهیزات متکی به توان داخلی هستیم و دست نیاز به سمت کشورهای خارجی دراز نمی کنیم و این ها تجلی اقتصاد مقاومتی در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به زایش و رویشی که از پایگاه دریایی بوشهر به وجود آمده است گفت: این پایگاه بعنوان پایگاه مادر در نیروی دریایی تلقی می شود چراکه از این از پایگاه، منطقه دوم دریایی ولایت جاسک، پایگاه دریایی مکران در راس میدانی و پایگاه دریایی در راس الکوه نزدیک جاسک به میناب شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه وضعیت پایگاه دریایی بوشهر در ابعاد مختلف آموزشی، عملیاتی، فنی و نیروی انسانی مناسب است، افزود: بیشترین تعمیرشناورها و انواع وسایل پروازی در پایگاه دریایی بوشهر انجام و از این پایگاه به دریاهای آزاد اعزام می شوند.

محفل انسی با قرآن پایگاه دریایی بوشهر با حضور خانواده پرسنل و نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه بوشهر برگزار شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.