تولید220تن پیله ترابریشم در خراسان رضوی

رئیس اداره توسعه نوغانداری خراسان‌رضوی گفت: با توجه به بارندگی و هوای مطلوب امسال حدود 220 تن پیله ترابریشم در استان تولید شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فرید سرجمعی افزود: در همین راستا امسال حدود ۵هزارو470 جعبه تخم نوغان در خراسان رضوی توزیع شده است.

وی اظهار داشت:میانگین تولید هر جعبه با توجه به بارندگی و هوای مطلوبی امسال حدود 40 کیلوگرم بوده و در مجموع 220 تن پیله تر تولید شده است.

وی با اشاره به کاهش میزان توزیع تخم نوغان در خراسان رضوی نسبت به سال‌های گذشته، گفت: بالاتر رفتن عملکرد سبب شد که کاهش توزیع جعبه‌ها جبران شود.

رئیس اداره توسعه نوغانداری خراسان رضوی با تأکید بر اینکه برخی از واردات ابریشم که در خراسان رضوی انجام می‌شود مورد نیاز نیست، بیان کرد: میزان بالای واردات ابریشم سبب می‌شود که کشاورز میلی به نوغانداری نداشته و انگیزه خود را از دست بدهد.

سرجمعی افزود: باید کار گروهی برای تشخیص و کارشناسی میزان نیاز به واردات ابریشم به خراسان رضوی تشکیل شود که در طول آن برای افزایش و یا کاهش آن برنامه‌ریزی شود تا برای تولیدات داخلی مشکلی پیش نیاید.

وی در ارتباط با میزان قیمت تضمینی که برای خرید ابریشم در خراسان رضوی تعیین شده است، بیان کرد: این قیمت هنوز تعیین نشده اما این موضوع تنها به علت اطمینان خاطر کشاورزان در زمانی که ممکن است نوساناتی در بازار وجود داشته باشد مشخص می‌شود.

رئیس اداره توسعه نوغانداری خراسان رضوی افزود: هم‌اکنون پیله تر در بازار کیلویی بین 22 هزار تومان تا 23 هزار تومان قیمت دارد و بنابراین نگرانی در این حوزه برای تعیین قیمت خرید تضمینی وجود ندارد.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.