اهواز؛

تحویل 14 هزار تن محصول جو از کشاورزان خوزستان

باید محصول را به تدریج وارد بورس کنیم تا با قیمت مناسبی به فروش برسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام خوزستان گفت: این شرکت در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی و جهت عرضه در بورس تاکنون 14 هزار و 374 تن جو را از کشاورزان استان با قیمت تضمینی تحویل گرفته است.

هادی سلامات تصریح کرد: از این میزان محصول 3502 تن وارد تابلوی بورس کالا شده و تاکنون 1020 تن آن با قیمت هرکیلوگرم حدود 700 تومان به فروش رسیده است.

وی در خصوص دلیل بالابودن میزان تحویل و کم بودن میزان ورود محصول در تابلوی بورس افزود: اگر میزان زیادی محصول را وارد تابلو کنیم ممکن است تعادل عرضه و تقاضا برهم بخورد زیرا با عرضه بالا نرخ محصول به تبع افت می‌کند، بنابراین باید محصول را به تدریج وارد بورس کنیم تا با قیمت مناسبی به فروش برسد.

سلامات تصریح کرد: تحویل جو از طریق شرکت پشتیبانی امور دام استان از اول اردیبشت‌ماه امسال آغاز شده است و تحویل محصول توسط 8 مرکز عمده خرید استان انجام می‌شود که این مراکز در شهرستان‌های اهواز، شوشتر، دشت‌آزادگان، ایذه، شوش، شادگان، بندرامام و هفتکل فعالیت واقع هستند.

وی عنوان کرد: محصول جو استان برای اولین‌بار از طریق بورس عرضه می‌شود که این مساله موجب کوتاه شدن دست دلال و واسطه، مرتفع شدن بعضی مشکلات دولت و زودتر آماده شدن کشاورزان برای کشت بعد با توجه به تامین نقدینگی آن‌ها می‌شود.

سلامات ادامه داد: ما به عنوان نماینده جوکاران، محصول را بر اساس استانداردهای کمی و کیفی از قبیل رطوبت دانه‌ای 12 تا 14 درصد، افت مفید حداکثر 8 درصد و سایر موارد دریافت می‌کنیم و به نمایندگی از کشاورز، محصول را وارد تابلوی بورس کرده و به فروش می‌رسانیم و پول محصولات را به حساب کشاورز واریز می‌کنیم.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار