اهواز؛

تصویب 73 طرح اولویت دار در راستای اقتصاد مقاومتی

سرپرست استانداری خوزستان گفت: 73 طرح اقتصادی با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید با اعتبار 1 هزار و 100 میلیارد ریال تصویب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرج الله خبیر اظهار کرد: اعتبار مصوب استان در این بخش 4 هزار و 400 میلیارد ریال است که یک چهارم آن اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به برگزاری همزمان ستاد اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل صنایع بیان داشت: برنامه اقتصاد مقاومتی در استان در حال تدوین است و طرح های استانی در حال بررسی می باشد.
سرپرست استانداری خوزستان افزود: با تهیه این برنامه تکلیف دستگاه های اجرایی، بانک ها و متقاضیان مشخص می شود و برنامه عملیاتی برای اجرای طرح ها ارائه خواهد شد.

خبیر واحدهای صنعتی دارای مشکل در استان را 1 هزار و 600 واحد عنوان کرد و اذعان داشت: بر اساس مصوبات ستاد تسهیل صنایع، واحدهای نیمه تمام با پیشرفت بیش از 60 درصد و واحدهای نیمه فعال یا واحدهایی که از ظرفیت خود استفاده مطلوب نمی کنند در این طرح رسیدگی به مشکلات آن ها در اولویت قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه این طرح با بنگاه های زودبازده متفاوت است خاطرنشان کرد: در طرح بنگاه های زودبازده تسهیلاتی برای ایجاد کارگاه در کوتاه مدت اختصاص می یافت اما در این طرح راه اندازی واحد تولیدی جدید مدنظر نیست و هدف بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و بنگاه های اقتصادی موجود است.

فرج الله خبیر گفت: متقاضیان باید در سامانه ثبت نام کنند که بعد از بررسی و معرفی به بانک، نیز باید ظرف 1 ماه بانک درباره اعطای تسهیلات اظهارنظر کند.

وی بیان داشت: از ظرفیت بخش خصوصی و خیران نیز استقبال می کنیم و می توانیم ضمانت های لازم را بدهیم.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.