گیلان؛

یک زن 64 ساله، عامل هتک حیثیت و نشر اکاذیب در شبکه های اجتماعی

پلیس فتا 4 مرد و یک زن عامل هتک حیثیت و نشر اکاذیب علیه شهروندان گیلانی در شبکه های اجتماعی موبایلی را شناسایی و دستگیر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی گیلان گفت: در پی ارجاع چند فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی تعدادی از شهروندان گیلانی، مبنی بر هتک حیثیت و نشر اکاذیب در شبکه های اجتماعی موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.
سرهنگ ایرج محمد خانی افزود: با پی جویی های فنی- پلیسی، عاملان هتک حیثیت و نشر اکاذیب علیه شهروندان گیلانی در شبکه های اجتماعی موبایلی که 4 مرد 34، 31، 25و 40 ساله اهل و ساکن رشت و یک زن 64ساله اهل و ساکن بندرانزلی بودند، شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا احضار شدند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به ادله دیجیتال کشف شده، متهمان به صراحت به بزه انتسابی اعتراف کردند و برای سیر مراحل قانونی به دادسرای دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت معرفی شدند.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی گیلان گفت: بر اساس ماده های 16، 17و 18 فصل پنجم- هتک حیثیت و نشر اکاذیب قانون جرایم رایانه ای، مجرمان به حبس از نود و یک روز تا دو سال و یا جزای نقدی از 5میلیون تا چهل میلیون ریال و یا هر دو مجازات محکوم خواهند شد.
سرهنگ محمدخانی از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را به پلیس فتا اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.