آغاز برداشت گندم از مزارع شهرستان تربت جام

مدیر جهاد كشاورزی تربت جام از آغاز برداشت محصول گندم از سطح 20 هزار و 500 هكتار از اراضی كشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ جعفرجوادی پیش بینی کل تولید این محصول در شهرستان را 94 هزارتن عنوان کرد و افزود : از این میزان نیز 75 هزارتن تحویلی به سیلوها خواهد بود.

وی تاکید کرد : این میزان تحویلی گندم به سیلوها تنها از خود کشاورزان تحویل گرفته خواهد شد.

مدیر جهاد كشاورزی تربت جام افزود : تربت جام بزرگتربن توليد کننده گندم است به طوري که رتبه اول را در توليد این محصول استراتژیک در استان دارد.

جوادی ادامه داد : متوسط برداشت گندم از مزراع شهرستان بین 3.5 تا 5 تن در هر هکتار بوده است که امسال با توجه به بارندگی خوب و پراکنش مناسب باران در سال زراعی برداشت گندم در شهرستان 2 برابر سال گذشته پیش‌بینی می‌شود.

وي اذعان داشت : از شروع برداشت این محصول استراتژیک ، کشاورزان این شهرستان 94 هزار تن گندم تولید و پیش بینی می شود 75هزارتن آن تحویل سیلوها و مراکز خرید گندم گردد .

مدیر جهاد كشاورزی تربت جام خاطرنشان کرد : گندم به خاطر نقش مهمی که در عرصه سیاسی و اقتصادی کشورها به خصوص کشورهای در حال توسعه ایفا می‌کند یک محصول استراتژیک در تمام دنیا به حساب می‌آید.

جوادی با اشاه ر به اهمیت اقتصادی این محصول نیز گفت : گندم چه از نظر تولید و چه از نظر تغذیه در دنیا بیش از سایر محصولات کشاورزی است، حتی در مناطقی که به علت متغییر بودن شرایط اقلیمی و یا خشکی محیط امکان تولید نباتی نباشد، می‌توان گندم را کاشت کرد.

وی اظهار داشت : گندم از نظر تولید و سطح زیر کشت مهم‌ترین محصول کشاورزی ایران است و افزایش محصول آن روز به روز مورد توجه قرار گرفته واز نظر اقتصادی و تامین غذای اصلی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار