گیلان؛

اعتبار چند صد میلیارد تومانی برای رونق تولید

4 هزار و700 میلیارد ریال اعتبار امسال برای کمک به بخش تولید گیلان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ استاندار گیلان در نشست کارگروه رفع موانع تولید گیلان در رشت گفت: این اعتبار را ستاد اقتصاد مقاومتی کشور اختصاص داده است.
 محمد علی نجفی افزود : با توزیع هدفمند و برنامه ریزی شده اعتبارات بخش تولید می توان 7هزار و 500 فرصت شغلی در گیلان ایجاد کرد.
وی گفت: تسهیلات اختصاص یافته  برای تامین سرمایه در گردش واحدهای کوچک و متوسط صنعتی و تولیدی با ظرفیت اشتغال 50 تا 100 نفر اعطا می شود.
استاندار گیلان اضافه کرد: صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی نیمه ساخت که بیشتر از60 درصد پیشرفت دارند و تا پایان امسال به بهره برداری می رسند هم مشمول بهره مندی از تسهیلات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند.
محمدعلی نجفی اعلام کرد: سامانه بهینه یاب با آدرس اینترنتی www.behineyab.ir   هم برای ثبت مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی راه اندازی شده و تاکنون 295 درخواست در آن به ثبت رسیده است.
وی در ادامه با بررسی مشکلات 15 واحد صنعتی، معدنی و کشاورزی گیلان دستورات لازم را برای بهره مندی از تسهیلات بانکی، تخفیفات مالیاتی و تسهیل امور اداری شان صادر کرد.
علی منتظری، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز گفت : از مجموع 295 واحدهای تولیدی گیلان ثبت نام شده در سامانه بهینه یاب 254 مورد متقاضی دریافت سرمایه در گردش هستند و بقیه کمک برای تکمیل طرح های نیمه تمام را خواستارند.
گیلان 3 هزار واحد تولیدی و صنعتی با حدود 90 هزار اشتغالزایی دارد.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.