تحول در صنعت حمل‌ونقل هوایی/آزمایش نخستین هواپیمای مسافربری بدون خلبان جهان در آمریکا

نخستین هواپیمای مسافربری بدون خلبان جهان تنها ظرفیت یک مسافر را دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین؛ نخستین هواپیمای مسافربری بدون خلبان جهان برای آزمایش به ایالت نوادای آمریکای منتقل شد. این هواپیمای مسافربری بدون خلبان تنها ظرفیت یک مسافر را دارد و قادر است یک مسافر را در زمان 23 دقیقه به مقصد موردنظر برساند.

شرکت چینی ایهانگ (Ehang) که پیشرو در ساخت مدل‌های مختلف پهپاد و هواپیماهای بدون سرنشین است برای نخستین بار این مدل از هواپیماهای مسافربری را در نمایشگاه هوایی "لاس‌وگاس 2016" معرفی کرد و پس از آن با همکاری شرکت‌های آمریکایی (NIAS) و (Goed) اولین مدل از هواپیماهای مسافربری بدون خلبان طراحی و ساخته شد.

این هواپیما از طراحی نسبتاً ساده‌ای برخوردار است؛ به‌گونه‌ای که مسافر پس از نشستن داخل کابین آدرس مقصد را به کامپیوتر هواپیما می‌دهد و هواپیما با توجه به موانع و نزدیک‌ترین مسیر، مسافر را در 23 دقیقه به مقصد می‌رساند. این هواپیما با بهره‌گیری از قدرت 8 ملخ و 4 بازو در ارتفاع 3 هزار و 500 متری با سرعت 100 کیلومتر در ساعت پرواز می‌کند. با این حال مدت‌زمان پرواز این هواپیما از 23 دقیقه فراتر نمی‌رود.

"هائوشی هو" بنیان‌گذار و مدیر اجرایی شرکت ایهانگ چین درباره آزمایش نخستین هواپیمای بدون خلبان جهان می‌گوید: این طرح حرکتی جدید در صنعت حمل‌ونقل هوایی است که در طولانی‌مدت می‌توان نسبت به تجاری‌سازی آن اقدام کرد و تا 5 سال آینده از آن به عنوان یک وسیله نقلیه عمومی استفاده کرد.

آزمایش نخستین هواپیمای مسافربری بدون خلبان جهان در آمریکا

آزمایش نخستین هواپیمای مسافربری بدون خلبان جهان در آمریکا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار