گرگان؛

توضیح آب و فاضلاب روستایی گلستان درمورد مشکل آب یک روستا در گنبدکاووس

شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان درمورد مشکل آب آشامیدنی یک روستا در گنبدکاووس توضیح داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان در پی انتشار ویدئوی خبری یکی از شهروند خبرنگاران باشگاه خبرنگاران جوان مرکز گلستان در روستای ایمرملاساری  گنبدکاووس، درباره مشکل آب شرب ، امروز در این باره توضیح داد.
متن کامل توضیح به این شرح است:


    در پی درج مطلبی با کد خبری 5640596در مورخه 18/3/1395با عنوان "موادی عجیب داخل آب آشامیدنی یک روستا در گنبد کاووس " جوابیه ای به شرح  ذیل جهت تنویر افکار عمومی بحضورتان ارسال می گردد ؛ خواهشمند است نسبت به انتشار جوابیه فوق اقدامات لازم را مبذول فرمایید.

                                                                                                

           روستای ایمر ملاساری از روستاهای تحت پوشش شهرستان گنبد از یک حلقه چاه عمیق آبرسانی می¬شود که 108متر عمق داشته و در سال86 به بهره¬برداری رسیده است. توضیح اینکه سفره-های زیرزمینی نوار شمالی استان گلستان(که شهرستان گنبد نیز در این نوار واقع شده است.) به لحاظ کمی و کیفی وضعیت چندان مناسبی نداشته و بافت زمین شناسی منطقه نیز مملو از رس، سیلت و ذرات ماسه های ریز است. این روستا در آینده طرحهای آبرسانی آبفار استان، در مجتمع شیرآباد فندرسک شهرستان رامیان دیده شده و در حال حاضر یک حلقه چاه مذکور، آب شرب روستاهای ایمر ملاساری، ایمر حاج اللهیار و ایمر توره ملا را تامین می کند. گفتنی است وضعیت کیفی آب شرب روستاهای مذکور بر اساس الزامات آورده شده در استانداردهای رایج همچون 4207،1011 و 1053 بصورت ماهانه رصد و کنترل شده و همگی پاک بوده و در صورت مشاهده هر گونه عدم انطباق موضوع بررسی و اقدام اصلاحی مورد نیاز صورت  می گیرد. در ادامه شایان ذکر است از آنجایی که موقعیت جغرافیایی روستا و منبع تامین آن و بافت زمین شناسی منطقه در دسته خاکهای ریز دانه قرار دارد، ساختار چاههای این منطقه همزمان با مکش پمپ شناور، بعد از مدت زمان کوتاهی دچار ماسه دهی و ورود ذرات به مخزن ذخیره و شبکه روستا می گردد که بلافاصله پس از گزارش موضوع، تخلیه و شستشوی مخزن و شبکه توزیع در دستور کار امور قرار می گیرد. ولیکن از آنجایی که شبکه توزیع روستا قدیمی و فرسوده است، فشار ناشی از عملیات شستشو، موجبات وقوع شکستگی های مکرر را در شبکه فراهم می نماید. لذا این شرکت در سالجاری تعویض کل شبکه توزیع روستا را به مقدار 15کیلومتر و همچنین احداث یک باب مخزن زمینی 500 مترمکعبی را در دستور کار خود قرار داده و مراحل انتخاب پیمانکار پروژه را می گذراند که انشاءا... این معضل با تخصیص اعتبار مورد نیاز، تا پایان سالجاری مرتفع خواهد شد. در پایان شایان ذکر است در صورت زمان بر بودن بازه انجام اقدامات اصلاحی مورد نیاز، آبرسانی روستا توسط ناوگان آبرسانی سیار تحت کنترل اداره کنترل کیفی و با هماهنگی با شبکه بهداشت شهرستان انجام می گیرد.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار