سخنگوی ارتش آمریکا: خطری در خصوص درگیری نیروهای اسد با نیروهای سوریه دموکراتیک مشاهده نمی کنیم

سخنگوی ارتش آمریکا تصریح کرد نیروهای دولتی سوریه با نیروهای مورد حمایت آمریکا و ائتلاف بین المللی همچنان فاصله ای زیاد دارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سرهنگ کریس گارور، سخنگوی ارتش آمریکا اعلام کرد ارتش سوریه که عملیات تهاجمی خود را به سوی رقه (شمال سوریه) آغاز کرده است، همچنان با نیروهای سوریه دموکراتیک که مورد حمایت واشینگتن هستند، فاصله دارد.

وی در سخنانی از طریق ویدیو کنفرانس در بغداد گفت: ما خطر زودهنگامی در خصوص هر نوع درگیری میان نیروهای دولتی و نیروهای سوریه دموکراتیک که مورد حمایت آمریکا و ائتلاف بین المللی هستند، مشاهده نمی کنیم.

نیروهای دولتی سوریه و نیروهای مورد حمایت آمریکا همزمان عملیاتی را در استان رقه، پایگاه تروریست های داعش آغاز کرده اند. طبق اعلام یک منبع نظامی، نیروهای دولتی سوریه که بوسیله جنگنده های روسی حمایت می شوند، به فاصله 30 کیلموتری جنوب غربی شهر "طبقه" (شهر الثوره در استان رقه) رسیده اند و در حال تثبیت موقعیت خود پیش از ادامه پیشروی هستند.
همزمان نیز نیروهای سوریه دموکراتیک از سوی شمال، به سوی شهر طبقه پیشروی کرده اند و هم اکنون در فاصله 60 کیلومتری شمال شرق این شهر مستقر هستند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار