اهواز؛

آموزش تخصصی مداحی از ملزومات این هنر است

امام‌ جمعه با بیان اینکه آموزش تخصصی مداحی از ملزومات این هنر است گفت: مداحان رامهرمزی با برپایی دوره‌های مختلف آموزشی به تقویت خود بپردازند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، پیش از ظهر امروز در نشست مداحان این شهرستان که در دفتر امام‌جمعه برگزار شد حجت‌الاسلام سید اسماعیل موسوی اظهار کرد: امید است با توجه به ظرفیت بالا و استعدادهای خوب جوانان مداح در این شهر دیگر نیازی نباشد برای مراسمات مذهبی از بیرون از شهرستان مداح دعوت کنیم.

وی ادامه داد: باید اعتماد به‌ نفس را در جوانان به وجود آوریم تا بتوانند به جامعه خدمت کنند که در این راستا روحانیون و قاریان متعددی را در این شهرستان طی سال‌های گذشته تاکنون پرورش داده‌ایم.

امام‌جمعه رامهرمز در رابطه با دعا و آداب دعا تصریح کرد: دعا در اصل صدا زدن است ولی آنچه متبادر می‌شود آن است که خداوند را صدا بزنیم و حاجتمان را با او در میان بگذاریم.

وی افزود: بسیاری از علما نظرشان بر این است که دعا واجب است و مداحان پل ارتباطی بین بنده با مبدأ هستی هستند.

موسوی خاطرنشان کرد: دعا از عوامل دگرگونی در حالات انسان است و باعث می‌شود که سرنوشت خود را تغییر دهیم و جلوگیری از پدیده‌ها و جریان‌ها می‌کند.

امام‌جمعه رامهرمز در پایان با بیان اینکه آموزش تخصصی مداحی از ملزومات این هنر است گفت: با وجود چهره‌های جوان مداح در کنار پیشکسوتان می‌توان آینده مداحی را در سطح شهرستان خوب ارزیابی کرد و باید با برپایی دوره‌های مختلف آموزشی به تقویت خود بپردازند.

در این نشست پس از گزارش محمد کریم‌زاده رئیس کانون مداحان و شعرای آئینی رامهرمز، تعدادی از مداحان به نوحه‌سرایی و مدیحه‌سرایی پرداختند.

انتهای پیام/ض

برچسب ها: خوزستان ، اهواز ، مداحان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.