افزایش پوشش دانش‌آموزان در فعالیت‌های تربیت‌بدنی

رییس دفتر تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش از افزایش پوشش دانش‌آموزان در فعالیت‌های تربیت‌بدنی و کیفیت‌بخشی اقدامات خبر داد.

مهرزاد حمیدی رییس دفتر تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: فعالیت‌های گسترده‌ای برای دانش‌آموزان در سال جدید در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه محور اصلی فعالیت‌ها تربیت‌بدنی است، اظهار کرد: در تلاش هستیم تا با کیفیت بیشتری این درس در سال تحصیلی جدید ارائه شود و با توجه به این که در متوسطه دوم افزایش ساعت داشتیم اهمیت این درس دو چندان می‌شود.

حمیدی با اشاره به اینکه در متوسطه دوم تمامی پایه‌های تحصیلی دو ساعت درس تربیت‌بدنی دارند، بیان کرد: اجرای نظام 3-3-6 باعث شد تا به بحث تربیت‌بدنی در تمامی مقاطع تحصیلی توجه شود.

رییس دفتر تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: با 33 هزار معلم تربیت بدنی این درس با کیفیت هرچه بیشتر برای سال تحصیلی آینده ارائه می‌شود البته در تابستان برای ارتقای توانمندی‌های معلمان دوره‌های ضمن خدمت نیز در نظر گرفته شده است.

حمیدی با اشاره به فعالیت‌های مکمل در کنار ساعت درس تربیت‌بدنی گفت: 2 ساعت تربیت‌بدنی نیازهای حرکتی دانش‌آموزان را برطرف نمی‌کند لذا نیازمند فعالیت‌های مکمل هستیم.

وی ادامه داد: برای اجرای فعالیت‌های مکمل جمعیت زیادی از دانش‌آموزان تحت پوشش قرار می‌گیرند و برنامه‌های گسترده‌ای تدارک دیده شده است.

حمیدی اظهار کرد: از جمله فعالیت‌های مکمل برگزاری المپیاد‌های درون مدرسه‌ای و طرح مدرسه قهرمان است در واقع کلاسی که در مجموع رشته‌ها بیشترین امتیاز را کسب کند به عنوان قهرمان انتخاب شده و این امر هیجان و شور نشاط مدارس را افزایش می‌دهد.

رییس دفتر تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: سال گذشته 1.5 میلیون دانش‌آموزان در اجرای طرح‌های مکمل به آموزش و پرورش کمک کردند و آموزش‌های لازم را دیده‌اند در نتیجه در سال تحصیلی جدید می‌توانم اقدامات با کیفیت‌تری را انجام دهیم.

وی تأکید کرد: امسال قرار بر این است تا جمعیت تحت پوشش فعالیت‌های مختلف به 4.5 میلیون دانش‌آموز افزایش پیدا کند.

حمیدی با اشاره به اینکه طرح حیات پویا برای دانش‌آموزان ابتدایی و ورزش صبحگاهی در تمامی مقاطع تحصیلی ادامه می‌یابد، اظهار کرد: کیفیت بخشی و نهادینه‌سازی طرح‌های تربیت‌بدنی در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار